مشاور بازاریابی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

مشاور بازاریابی و فروش

دعوت به همکاری از ناشران گرامی پس از دو سال تحقیق مطالعه گردآوری اطلاعات و ترجمه متون و منابع مختلف و معتبر در زمینه های زیر از ناشران محترم دعوت به همکاری جهت چاپ سری کامل از کتابهای زیر می نمایددعوت به همکاری از ناشران گرامی جهت چاپ کتاب های زیر1- بازاریابی و فروش در صنعت خودرو - مدیریت بازاریابی و فروش خودرو2- بازاریابی و فروش دارو و لوازم آرایشی بهداشتی - مدیریت بازاریابی و فروش دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی3- بازاریابی و فروش مطبوعات و نشریات4- بازاریابی گردشگری و توریسم - مدیریت بازاریابی و فروش خدمات گردشگری، توریسم، هتلداری، آژانس های مسافرتی، رستوران ها و تورهای گردشگریو.... [ ] [ ] [ www.khooyeh.com تحقیق.آموزش.اجرا.مشاوره ] نظر بدهید کتاب مدیریت استراتژیک توزیع و پخش به چاپ رسید قابل توجه تمامی دوستان ،همکاران ودست اندرکاران کسب و کار، فروش، بازاریابی، تبلیغات، توزیع و پخش کتای مدیریت استراتژیک توزیع و پخش به بازار عرضه شد برای تهیه کتاب با انتشارات آگاه  66965804  و 66467323 و انتشارات افرند و دید آور تلفن 66961622و 66961641  تماس حاصل نمایید [ ] [ ] [ www.khooyeh.com تحقیق.آموزش.اجرا.مشاوره ] نظر بدهید آیا فقط تحقیقات بازار کافی است برخی فکر می کنند برای برنامه ریزی بازاریابی، برندسازی، مهندسی فروش، بازارسازی و پیشبرد فروش و بازاریابی یک شرکت فقط کافی است که بر اساس تحقیقات بدست آمده از بازار و رفتار مصرف کنندگان و عادات رسانه ای برنامه ریزی و اجر نمود ولی این نظر را هم بزرگان بازاریابی رد کرده اند هم ما در تجربیات خود بارها و بارها دیده ایم که نتیجه ای خوبی نداشته است برای اجرای برنامه های بازاریابی فروش تبلیغات IMC و مهندسی فروش و سیستم های پیشبرد فروش و برندسازی باید در آن سازمان نفوذ کرد چون تنه تمامی این پروژه های انسان ها هستند و انسان ها پیچیده ترین موجودات عالم هستند و برای شناخت آنها باید با آنها همراه شد به درون آنها نفوذ کرد هر انداز یک تیم مشاور و تحقیقات بازاریابی فروش و تبلیغات به درون بدنه سازمان و شرکت نفوذ کرده و با آنها همراه و همگام شوند بهتر می توانند پروژه تحقیقات بازار و برنامه ریزی بازاریابی و برندسازی را اجرا کنندچند وقت پیش یکی از همکاران ما که یک پروژه تحقیقات بازار و برنامه بازاریابی و IMC از یک شرکت معتبر برداشته و شروع به کار کرده بود با من تماس گرفت و گفت نیاز به مشاوره شما دارم آنها 6 ماه بود پروژه را شروع کرده بودند ولی به موفقیت خوبی نرسیده بودند وقتی با آنها همراه شدم به این مطلب رسیدم که این تیم به انسان ها و این شرکت به دید یک ماشین نگاه کرده بودند و نتوانسته بودند یک مسیر عاطفی با پرسنل این سازمان برقرار کنند اولین کاری که کردم یک کارگاه مشتری مداری با آنها گذاشتیم و کم کم توانستیم این پروژه را هدایت و در مسیر خوبی قرار دهیم دراجرای پروژه های بازاریابی بازارسازی و مهندسی فروش و بازاریابی خیلی مهم است که تمامی سازمان مشارکت فعال داشته باشند و تمام سازمان دیده شوند اگر بهترین تحقیقات بازار و رفتار مصرف کننده با دقیق ترین نرم افزار ها انجام شود ولی آبدارچی شرکت منشی شرکت دیده نشود این پروژه دچار اختلال می شود به گفته متفکر بازاریابی جرالد زالتمن در یک پروژه بازاریابی باید تمامی سازمان دیده شود نه فقط یک نقطه خاص مد نظر قرار گیرد.... دکتر بازاریابی دکتر فروش دکتر تبلیغات بدن ما برای سلامتی نیاز به مراقبت دارد و کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند دائما تحت نظر پزشک هستند. نظارت و تحت کنترل بودن یک پزشک موقعی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که بدن دچار یک شک یا اضافه کم شدن یک عامل دیگر یا نفوذ یک ویروس و ... می شود. شرکت ها و سازمان ها هم مانند بدن انسان دارای سیستم های مختلفی هستند که نیاز به مراقبت کنترل و سازماندهی می باشند همانطور که پزشکان برای حفظ سلامتی خود آزمایش هایی را به طور سالیانه یا ماهیانه از فشار خون تا سلامتی تمامی غدد ضروری می دانند. سازمان نیز هرازگاهی نیاز به دکتر و آزمایش یا معاینه دارد و برای اینکه یک شرکت و سازمان سلامتی آن ادامه پیدا کرده و به روز باشد نیاز به معاینه و تحت کنترل بودن یک دکتر دارد و از آنجا که واحد های فروش و بازاریابی قلب تپنده هر شرکت وسازمان می باشند این مساله در این واحد بسیار حائز اهمیت است و وای به روزی که این واحد یعنی قلب سازمان یا شرکت دچار بیماری شده باشد چون رگ های حیاتی هر شرکت و سازمان از واحد فروش، بازاریابی و تبلیغات می گذرد این واحد باید پزشکانی متخصص با تجربه و متعهد داشته باشد. پزشک بازاریابی باید هم دارای تحصیلات هم دارای تجربه کافی باشد پزشک و دکتر بازاریابی و فروش باید طعم بازاریابی را چشیده و خاک بازار را خورده و دانش کافی برای این کار داشته باشد با انجمن ها و گروه های بین المللی دائما در ارتباط بوده و بتواند به روزترین روش های معاینه و پزشکی بازاریابی را مطالعه و اجرا نماید با مدیر عامل یک شرکت که برای معاینه واحد فروش و بازاریابی شرکت خود و برای پیشبرد فروش محصولات و خدمات خود به ما مراجعه کرده بود صحبت می کردیم و سعی می کردیم تا ایشان را متقاعد کنیم که چرا حق ویزیت تیم پزشکی بازاریابی و فروش ما بالا می باشد تنها چیزی که توانست ایشان را متقاعد کند همین مساله بود که ایشان قبلا دچار یک سکته شده بود به ایشان گفتم برای سلامتی قلب خود ماهیانه چقدر هزینه می کنید گفت به طور متوسط ماهیانه X ریال گفتم تمام این مبلغ را جمع کن برای یک سال حاضر نیستی برای سلامتی قلب سازمان و شرکت خود خرج کنی تا همیشه تحت کنترل یک دکتر بازاریابی و فروش باشد که معاینه کرده نیروها را آموزش دهد انگیزه بخشی داشته باشد مشکلات و عارضه ها و بیماری های واحد بازاریابی و فروش شما را شناسایی کرده و رفع نماید... تمامی اینها بهانه ای شد تا از کتاب جدید خود صحبت کنم کتابی که یک سال است در حال تالیف گردآوری و ترجمه هستم (  بیماری های بازاریابی فروش و تبلیغات و راههای درمان آن) کتابی که به نوعی معاینه واحد بازاریابی و فروش است ادامه مطلب [ ] [ ] [ www.khooyeh.com تحقیق.آموزش.اجرا.مشاوره ] نظر بدهید کتاب مدیریت نام و نشان تجاری مهندسی برند ، سبک ها و تکنیکهای برندسازی کتاب مدیریت برند تاکتیک ها تکنیک ها وسبک های برندسازی و مهندسی برند تالیف و ترجمه علی خویه و فهیمه احمدی . این کتاب توسط انتشارات ایده به چاپ رسید تلفن انتشارات ایده جهت تهیه کتاب 88823625 و 88823387 انتخاب سبک برند و نوع اجرای تکنیک برند در فروش بازاریابی و ارتباطات بازاریابی نقش بسیار مهم و حیاتی دارد برند و نوع برندسازی هر سازمان شرکت و محصول روش و سبک خاصی دارد که در دنیای امروز به آن بسیار اهمیت می دهند صرفا هر برندی با تبلیغات ساخته نمی شود صاحبنظران بازاریابی و برندسازی به این مساله رسیده اند که یک نام و نشان خاص ویژه و ابتکاری می تواند خود به خود و اتوماتیک وار ساخته و پرداخته شود در مشاوره ها و کلاسها و پروژه های اجرایی همیشه تاکید کرده ام که یک سرمایه گذار، صاحب کالا، مدیر شرکت و کارآفرین باید جسارت و جرات انتخاب برند و برندسازی را داشته باشد در برندسازی اولین حرف را جسارت و جرات مدیر دارد در دورانی که همه نام های کامپیوتری با سیستم و کلماتی مشابه با آن ساخته می شد یک نفر جرات پیدا کرد و نام شرکت خود را سیب Apple گذاشت جسارت آن را داشت که نام میوه را با فلسفه خاصی برای شرکت خود انتخاب کند وموفق شد چندوقت پیش هم یک شرکت معتبر و خوشنام برای برندسازی و تحققات بازار به تیم مامراجعه نمود تنها چیزی که من از مدیر این شرکت پرسیدم گفتم جسارت جرات و قدرت دفاع و پافشاری بر نامی که انتخاب شود را داری یا خیر مصلحت اندیش و بیش از اندازه محتاط هستی .... کسی که نام و نشانی به طور علمی و عملی بر اساس تحقیقات پایه ای برای سازمان شرکت محصول و خدماتش انتخاب می کند باید مثل کوه استوار بوده و جرات زیادی داشته باشد تا نتیجه را مشاهده کند خلاصه نام محصول این شرکت در تیم خلاقیت و فوکوس گروپ تعیین گردید امیدوارم چند وقت دیگر در ایران و دنیا این نام یکی از ماندگارترین خلاقانه ترین و معتبرترین نام بوده و باقی بماند....استقبال بعد از 8 سال یک تجربه یک خاطره در تمام این مدتی که با بسیاری از همکاران مدیران عامل صاحب برندها سرمایه گذاران سرمایه داران و کارآفرینان کار کرده ام نکته ای را همیشه تاکید کرده ام که تحقیقات بازاریابی، تهیه برنامه بازاریابی، کمپین تبلیغات، مهندسی فروش، برنامه ریزی بازاریابی، برندسازی و ... که همه در حوزه برنامه های بازاریابی ،مدیریت، فروش تبلیغات و خلاقیت می باشند یک نوع سرمایه گذاری است سرمایه گذاری که هر روز بر ارزش شما می افزاید به یاد دارم 8 سال پیش یک شرکت بزرگ با 4 عضو هیات مدیره از من مشاوره هایی گرفتند و ما برای یکی از محصولات و بخشی از شرکت آنها Marketing plan تهیه کردیم و خداحافظی کردیم. فقط یکی از اعضای هیات مدیره موافق کارهای علمی و پژوهشی و تهیه سیستم ها و برنامه های بازاریابی فروش و تبلیغات بودند سه عضو محترم دیگر به شدت سنت گرا بوده و اصلا به قول خودشان موافق این چیزها نبودند گذشت و گذشت تا اینکه چند هفته پیش یکی از این اعضای هیات مدیره که به شدت  آن زمان مخالف تیم ما بود و همیشه انتقاد می کرد با من تماس گرفت و خلاصه خوشحال و خندان و تشکر و .... و .... که آقا ما به شدت همه ما تمایل داریم ...... الان بعد از هشت سال برندی که ما برای آنها در اتاق فکر و توسط تیم خلاقیت و با پژوهش های بازاریابی ساخته بودیم ارزش میلیاردی پیدا کرده است و تحقیقات بازار ، بازارسنجی ها، کلوپ مشتریان و .... که آن زمان انجام داده ایم الان توانسته آنها را از بحران نجات داده و در تمام این 8 سال به آنها خط و خطوط کلی داده که تصمیمات اشتباهی نگیرند ....یادم می آید دوران خدمت سربازی در فرصت های ایجاد شده بیش از 30 کتاب فلسفی را مطالعه نمودم در یکی از کتاب ها مطلبی را از یک فیلسوف مطالعه می کردم که نوشته بود بیشتر علوم دانش ها اختراعات ابتکارات سبک ها و مکتب ها ابتدا به سختی موفق به پیشبرد شده اند و همیشه ابتدا با مخالفت مواجه بوده اند.....پاستور و بسیاری از دانشمندان وقتی برای اولین بار ،ایده های خود را اعلام کردند و خواستند در جهان دانش ، تحولی بوجود آورند ، مدتها با مخالفتهای بسیار سنگین و مکرر روبرو شدند . پاستور را بیش از همه مسخره کردند ،اما او مانند همه مردمان بزرگ و موفق جهان ، این مخالفتها را عادی انگاشت و بر عقیده و ایده خود پافشاری کرد و سرانجام پیروز گردید . هر ایده نو و عقیده تازه ای ، مسلماً مخالفانی دارد. همیشه نیمی از مردم با نیمی از افکار شما مخالفند .آنتونی رابینز می گوید : ایده های بزرگ همیشه ابتدا مورد تمسخر واقع می شوند ، و بعد با مخالفت و انتقاد روبرو می شوند و بعد پذیرفته می شوند . ادامه مطلب [ ] [ ] [ www.khooyeh.com تحقیق.آموزش.اجرا.مشاوره ] نظر بدهید کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان فروش و مهندسی فروش به چاپ دوم رسید کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان فروش و مهندسی فروش به چاپ دوم رسید بسیار جای شکر و خوشحالی است که کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان فروش و مهندسی فروش به چاپ دوم رسید این کتاب توسط بسیاری از اساتید و همکاران گرامی و عزیز به عنوان منبع درسی در بسیاری از دانشگاه ها معرفی شده است جا دارد از تک تک اساتید گرانقدری که این کتاب را به عنوان منبع درسی مورد استفاده قرار می دهند تشکر کرده و امیدوارم انتقادات و پیشنهادات خود را برای هر چه بهتر شدن این کتاب ارسال نمایند درضمن این کتاب به عنوان آزمون ورودی و استخدام در شرکت های بزرگ برای فروشندگان و بازاریابان استفاده می شود و شرکت های بسیاری نیز از این کتاب به عنوان منبع معتبر و کاربردی استفاده می کنند که از نظرها و توجهی خاصی که به این کتاب دارند تشکر می نمایم امیدوارم در چاپ های بعدی بتوان بر مطالب محتوایی اجرایی کاربردی آن بیفزایم حتی فروشگاه های بسیاری در سطح کشور برای چیدمان فروشگاه قفسه بندی سطر بندی دکوراسیون سردرب برندسازی فروشگاهی معماری فروشگاه هویت فروشگاه چیدمان عوامل فروش و پیشبرد فروش از این کتاب استفاده می کنند که جای تشکر و شکر دارد. یک تجربه یک خاطرهمطلبی که می خواهم خدمت شما تعریف کنم از تحقیق و پژوهش های ما بر مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ دنیا بدست آمد و به اجرا گذاشته شد....چند سال پیش یک بار مدیر سرمایه گذاری و صاحب مرکز خرید جهت فروش واحد های خود چیدمان فروشگاه و برنامه فروش و بازاریابی خود به تیم ما مراجعه نمود خلاصه باتهیه بلیط و واریز مبلغی وجه پیش پرداخت از ما دعوت کرد که به آن شهر رفته و با دیدن مرکز خرید پروژه بازاریابی فروش و تبلیغات آن را اجرا کنیمبا ماشین به فرودگاه آمده و ما را به مرکز خرید خود که واقعا از نظر بزرگی و زیبایی بزرگترین مرکز خرید آن شهر بود برد همین که ما آنجا رسیدیم من به ایشان گفتم که لطفا ما را برگردانید ما نمی توانیم برای پروژه شما کاری انجام دهیم مقداری از پیش پرداخت شما را هم بازمی گردانیمبسیار ناراحت شد که چرا من از تهران با این همه هزینه و پرس و جو که شما برای پروژه های بزرگ کار کرده اید ولی اینجا به قول خودشان جا زده و حاضر نیستید همکاری کنید ما را با ناراحتی به هتل بردند تا زمان پرواز برگشت ما فرا رسد یک ساعت بعد تماس گرفتم و به هتل دعوتشان کردم ایشان بسیار ناراحت بودند گفتم معمار، ناظر و مجری مرکز خرید شما چه کسی بود ایشان را هم با خود بیاورید آنها آمدند به ایشان گفتم ما به شرطی کمپین و برنامه بازاریابی تحقیقات بازار برنامه فروش چیدمان فروشگاه برنامه بازاریابی و تبلیغات برای شما کار می کنیم که نیمی از مرکز خرید را خراب و مجددا باز سازی نماییداین بار دیگر ناراحت تر و عصبانی تر از گذشته به شدت بر افروخته شدند به آنها گفتم که تکنیک قیف فروشگاهی (import store) در روانشناسی فروشگاهی ، در مرکز خرید شما اجرا نشده است و ما هر اندازه بودجه تبلیغاتی و بازاریابی که برای اینجا صرف کنیم انگار پول شما را دور ریخته ایم و نتیجه زیادی نخواهید گرفت و هر تلاشی که انجام دهیم مارا زیر سوال خواهید برد که تیم شما خوب عمل نمی کند پس به جای آنکه پول خود را دور بریزید ریشه کار را اصلاح کنید که تا آخر عمر با کمترین هزینه بیشترین سود را خواهید برد ابتدا همه آنها مقاومت کردند حتی مجری با حالتی مغرورانه که ما چیزی نمی دانیم ناراحت شده و جلسه را ترک کردند.کامپیوتر را باز کردم و پژوهشی که بر روی مراکز خرید بزرگ دنیا انجام داده بودیم را نشانشان دادیم تا بعد از 4 ساعت آنها را قانع کردیم که سردرب و درب ورودی مرکز خرید را خراب کرده و درب ورودی را به شکل قیف بزرگ و با سقفی بلند و دکوراسیونی خاص اجرا کنندخیلی جالب بود که ما هزینه این تغییر در دکوراسیون را از مبلغ پروژه خود حساب کردیم تا آنها قانع شوند چون اصلا جسارت این کار را نداشتند ولی با این کار به آنها فهماندیم که این دانش ما پشتیبان خاصی دارد....سردرب و مدخل ورودی یک فروشگاه در مشتری گرایی جذب مشتری و کشش مشتری بسیار نقش حیاتی دارد و معمارانی که بدانند برای اجرای کارهای تجاریشان باید با یک بازاریاب و مشاور بازاریابی مشورت کنند یا تحقیقات بازاریابی انجام دهند در اجرای پروژه های خود موفق تر هستند
۱۱ مرداد ۹۱ ، ۰۸:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور بازاریابی و فروش دکتر علی خویه khooyeh.ir

کتاب های مشاور بازاریابی

کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان فروش مهندسی فروش این کتاب با آگاهی دادن شیوه های مدیریت فروش و فروشگاه، تکنیک های فروشندگی و فروشگاه مداری و اطلاع از مهندسی فروش و شیوه های اصولی و متناسب برای چیدمان فروش می تواند موفقیت را برای فروشگاههای زنجیره ای، شبکه ای، اینترنتی و تولیدکنندگان، بنگاههای اقتصادی و خدماتی پیش بینی و تضمین کند. تهیه از انتشارات آگاه خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران تلفن 66965804   و 66467323و 66460932     هرکدام از ما در زمان خرید و فروش وسیله، ابزار و یا حتی یک دست میز و صندلی، دست به تحقیق می زنیم و از صاحب نظران و کارشناسان دربارة آن نظر می خواهیم، اما برای گرانترین خرید و فروش در طول حیات خود یعنی واحدی از یک ساختمان، خواه "مسکونی" ، "تجاری" یا "اداری" معمولا باید چه عملیات و اموری را انجام داد؟ از چه کسانی مشورت خواست و چگونه باید این امر صورت گیرد؟ برای بازاریابی ملک و ساختمان چه باید کرد و چه اصول، تکنیک ها و روش هایی وجود دارد؟ چه نکاتی را در حین بازاریابی ملک و ساختمان باید مورد توجه قرار داد.... این کتاب می تواند به عنوان یک راهنمای خوب و منبعی معتبر برای تمامی اقشار جامعه مورد استفاده واقع شود و هر کس به نوعی در زندگی خود می تواند از این منبع استفاده لازم را داشته باشد.  تهیه از انتشارات آگاه خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران تلفن 66965804   و 66467323و 66460932   کتابی بسیار کاربردی و مفید با دیدگاه استراتژیک به بازاریابی و تبلیغات و ارتباطات کتابی که با خواندن آن هر کسی می تواند یک دید استراتژی گونه به کسب و کار خود داشته باشد ....  تهیه از انتشارات آگاه خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران تلفن 66965804   و 66467323و 66460932  و انتشارات رسا 88834844   بررسی چگونگی بازاریابی در کشورهای پیشرفته، به ما ثابت می کند که به چیزهایی بیش از تبلیغات کنونی نیاز داریم، چیزهایی که فراموش شده اند و چیزهایی فقط چشم تیزبین قادر است آنها را مشاهده کند. در این کتاب سعی شده است تاکتیک ها و تکنیک هایی ارائه شوند که بتوانند برخی از شرکت ها را از تکرارها و تقلیدهای تبلیغاتی خلاص کنند. همچنین تلاش شده است که شما را با تاکتیک ها و تکنیک های جدیدی آشنا کند، تا بتوانید تبلیغات برتر و موثری تری داشته باشید.  تهیه از انتشارات آگاه خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران تلفن 66965804   و 66467323و  و 66460932 و انتشارات سیته 77501254   کتابی بسیار اساسی و حرفه ای در مورد سبک های تبلیغات و بازاریابی برای تمامی کسانی که می خواهند در زمینه بازاریابی فروش و تبلیغات کاری انجام دهند به ویژه برای هنرمندانی که در زمینه تبلیغات کار می کنند ... این کتاب به طور حرفه ای سبک های مختلف بازاریابی و تبلیغات را مورد تجزیه تحلیل و بررسی قرار داده است....  و انتشارات رسا 88834844     ذهن مخاطبان و مهندسی ذهن انها می تواند در فرایندهای ارتباطی فروش تبلیغات و بازاریابی نقش موثری داشته باشد. به عقیده نگارندگان ان. ال. پی رویکردی منظم و کلی نگر برای درک اثربخشی ذهن هر فرد در زندگی فردی و سازمانی است و می توان با بررسی ان عوامل بازاریابی را در راستای ذهن مخاطب پیش برد. ان. ال. پی در بازاریابی تبلیغات و ارتباطات بر سه پایه اساسی استوار است: اعصاب و شبکه های عصبی زبان و زبان شناسی و برنامه ریزی. نگارندگان در کتاب حاضر ضمن تعریف ان. ال. پی مبحث مهندسی ذهن را با طرح موضوعاتی مانند ساختار مهندسی ذهن و ان. ال. پی در تبلیغات و ارتباطات نقش اعصاب در تبلیغات و ضمیر خوداگاه و ناخوداگاه در تبلیغات و ارتباطات بررسی کرده اند. بخش پایانی کتاب نیز به اصول شش ماده ای تبلیغات و ارتباطات در ان. ال. پی اختصاص یافته است منبع : http://www.sapra.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=71  هیه از انتشارات آگاه خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران تلفن 66965804   و 66467323و  و66460932 و انتشارات رسا 88834844  منابع کتاب اسرار تجارت بین الملل خویه --- ادامه
۱۱ مرداد ۹۱ ، ۰۸:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور بازاریابی و فروش دکتر علی خویه khooyeh.ir

مشاور بازاریابی

هدف از مشاوره بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - چهارشنبه ۱۱ امرداد ،۱۳٩۱ هدف از مشاوره بازاریابی ویژگیهای هدف   هدفی را که انتخاب میکند باید پنج ویژگی زیر را دارا باشد تا آن هدف به صورت صحیح انتخاب شده باشد.   -1هدف باید مشخص باشد(Specific)    -2قابل سنجش باشد(M easurable)    -3دست یافتنی باشد(A chievable)    -4واقعی باشد(R ealistic)   5- دارای زمان باشد(T imely)   چنانچه حرف اول کلمات انگلیسی فوق را با هم ترکیب کنیم به کلمهSMART به معنای هوشمند میرسیم یعنی اگر هدفی راکه انتخاب می‌کنید دارای ویژگیهای فوق باشد آن هدف یک هدف هوشمندانه است و خداوند نیز در راه رسیدن شما به اینگونه اهداف شما را یاری خواهد کرد.   مشخص بودن هدف یعنی باید بدانید که چه پاسخی برای چه نیازی وجود دارد. پس هدف باید:   -1از جهات مختلف تعریف شده باشد به عنوان مثال اگر شما بگویید که میخواهید خانه ای داشته باشید باید مشخص کنید که:   - نوع خانه چه باشد( ویلایی، آپارتمانی و یا .........)   - وسعت خانه چقدر باشد (1000مترمربع یا 100 مترمربع یا .......)   - موقعیت مکانی آن کجا باشد ( تهران یا شیراز یا ....... شمال تهران جنوب تهران ویا .......)   - حدود قیمت آن ( 100 میلیون تومان یا 40 میلیون تومان و یا .......)   - مشخصات و خصوصیات داخل خانه ( تعداد اتاقها و دکوراسیون داخلی و ........)   -2تصویر روشن و شفافی از تحقق آن در ذهن خود داشته باشید یعنی اینکه بدانیم این هدف برای ما و دیگران دارای چه اثر یا آثار قابل تعریفی است و یابعبارت دیگر ما باید به روشنی بدانیم که اگر به هدف خود نرسیم چه چیزهایی را از دست خواهیم داد و چه تفاوتهایی با بدست آوردن آن وجود دارد و اگر این تفاوتها برای ماایجاد ضرورت ننماید ( یعنی در واقع یک تفنن باشد ) هرگز محرک کافی برای تحقق اهدافمان ایجاد نشده است.   3- حتما هدف خود را در قالب یک جمله مثبت و بطور واضح بنویسید وهمواره در جلوی دید خود قرار دهید و اگر بتوانید تصویری از آن برای خود تهیه کنید به مراتب تاثیر بیشتری در تحریک شما خواهد داشت و همچنین اگر بتوانید احساسات خودرا نیز در صورت رسیدن به هدف شناسایی کنید و در ذهن خود مرور کنید آنگاه خواهید دیدکه چه تاثیر شگرفی در سرعت بخشیدن به رسیدن به اهدافتان در شما ایجاد خواهد شد توجه داشته باشید.   برای موفقیت باید بر آنچه میخواهید تمرکزکنید و نه بر آنچه نمی‌خواهید.   مثال : وقتی بچه ها را از کاری منع میکنید مشاهده میکنید که نتیجه برعکس دارد و آنها تمایل بیشتری بر انجام آن کار دارند پس باید ذهن آنها را متوجه کار صحیح نمایید.    -4 هزینه هایی را که برای رسیدن به هدف خود باید بپردازید مشخص کنید و توجه داشته باشید که بخش مهمی از این هزینه ها اموری است که باید از دست بدهید بعنوان مثال هزینه قبولی در کنکور فقط پرداخت مبلغ ثبت نام در کلاس کنکور نمی‌باشد شما باید از رفتن به سینما و پارک و ..... نیز برای مدتی چشم پوشی کنید .    -5اهداف شما باید بصورت همگون تعریف شوند یعنی تعارضی با یکدیگر نداشته باشند بعنوان مثال شما نمی‌توانید تنها رشد سرخود را بخواهید مگر اینکه اندام دیگر شما نیز با آن رشد کنند در غیر اینصورت شما شکست خواهید خورد . اما نکته مهم این است که در صورت شکست ناامید نشوید بلکه مجدداً اهداف خود را مورد بررسی قرار دهید و اشکال آن را رفع کنید.   چگونه اهداف خود را مشخص کنیم؟   برای ایجاد کردن و آوردن هر چیزی در زندگیتان تصور کنید که هم اکنون آن چیز در اختیار شماست. اگر هدف خود را انتخاب کرده‌اید برای اینکه بفهمید هدف شما مشخص و شفاف است به چهار سئوال زیر پاسخ روشن دهید.   اگر هدفم محقق شود چه نتایج مطلوبی را برای من و دیگر افرادی که سرنوشت آنها برای من مهم است خواهد داشت ؟   اگر هدفم محقق شود از وقوع چه نتایج نامطلوبی برای من و دیگران جلوگیری میکند؟   اگر هدفم محقق نشود چه اثرات سویی برای من و دیگران خواهد داشت و بعبارت دیگر چه بهایی را پرداخت خواهم کرد؟   اگر هدفم محقق نشود چه نتایج مطلوبی برای من و دیگران بدست نمی‌آید؟   همچنین در انتخاب اهداف خود به دو نکته مهم دیگر توجه داشته باشید.   الف : مجموعه اهداف شما نباید یکدیگر را نقض کنند و متضاد یکدیگرباشند.   ب : دیگران را نیز در اهداف خود در نظر بگیریم و به اهداف معنوی نیز بیاندیشیم.   هدف باید قابل سنجش باشد.   این ویژگی هدف ( قابل سنجش بودن ) فقط به این معنا نیست که هدف بایدامر کمی باشد بلکه به این معناست که هدف باید شاخصی برای تحقق داشته باشد تا بتوان میزان فاصله آن را ( دور بودن یا نزدیک بودن ) نسبت به خود تشخیص دهیم. در مورد اهداف مادی می توان آنها را با شاخص های کمی مورد سنجش قرار داد و در مورد اهداف معنوی بایداز شاخصهای کیفی استفاده نمود بعنوان مثال اگر شما می خواهید بنده خوب خدا باشید باید شاخص هایی را نیز برای یک بنده خوب تعریف کرده باشید و خود را با آن شاخص ها سنجش کنید.   هدف باید دست یافتنی باشد.   لازم نیست که هدف شما از دید دیگران امری ممکن باشد ولی حتما باید از دید خودتان غیر ممکن نباشد .در غیر این صورت هدفی که انتخاب کرده اید تنها یک آرزوست.به عنوان مثال اگر هدف شما داشتن یک هواپیمای جت اختصاصی است خودتان آنرا مورد بررسی قرار دهید که آیا آن هدف برای شما دست یافتنی است یاخیر!!   هدف باید واقعی باشد   واقعی بودن هدف یعنی اینکه هدف خیالی و توهمی نباشد به عنوان مثال شما نمی توانید به بازار بروید و یک ماشین پرنده خریداری کنید اما ساخت یک ماشین پرنده برای یک مخترع میتواند یک هدف باشد پس ماشین پرنده برای اولی یک خیال و برای فرد دوم یک هدف است. ویا قبولی در کنکور در رشته ایی که اصلا وجود ندارد یک هدف غیر واقعی است .اما می توانید به عنوان یک برنامه ریز وزارت علوم ،ایجاد رشته مذکور را هدف قرار دهید.   هدف باید دارای زمان باشد   متاسفانه بسیاری از افراد از توجه به این ویژگی غفلت می ورزند .شایددر این مواقع سعی میکنند برای تحقق اهداف خود زمان پیش بینی کنند و وقتی که این توان را در خود نمی یابند از تعیین منصرف می‌شوند غافل از اینکه زمان در واقع بخشی از هدف شماست برای درک این مطلب به مثال زیر توجه کنید:   تصور کنید شما در سن 30 سالگی صاحب دوچرخه شوید و یا در سنین کهولت که امکان رفتن به دانشگاه را ندارید در کنکور قبول شوید. پس لازم است که شما زمان وقوع یا دستیابی به هدف خود را پیش بینی کنید درست مثل تعیین خود هدف. تنها شما به طرف هدف حرکت نمی کنید بلکه هدف نیز به سمت شما حرکت خواهد کرد و اگر........   عشق یک آیینه است که در آن دو عاشق چهره یکدیگر را می بینند.   آیا هرگز توجه کرده اید که:     برای اتومبیل در حال حرکت ،زمان رسیدن به مقصد معین ،تابعی است   ازفاصله،شتاب،سرعت،اصطحکاک،و ........وهمه عوامل مذکور متغییر های معادله در نظر گرفته شده و مهمترین عاملی که ثابت فرض میشود مقصد است.   حال اگر مقصد را نیز متحرک در نظر بگیرید مثل زمانی که اتومبیل مقصددارد به اتومبیل در حال حرکت دیگری برسد(مثل مسابقات اتومبیل‌رانی)وضع بسیار متفاوت است زیرا ممکن است بر خلاف جهت حرکت اتومبیل دور شود و یا بر وفق جهت آن نزدیک شود.حتماً بارها در طول زندگی خود به هر سه مورد ذکر شده برخورد کرده اید.البته شایع‌ترین آنها حالت اول است اما می توان همزمان وقتی که شما به سمت هدف در حال حرکت هستید کاری میکنید که هدف نیز به سمت شما در حرکت باشد.به عنوان مثال : سالها انسان به دنبال آب راه می افتاد و زندگی کوچ نشینی داشت اما زمانی که تصمیم گرفت آب رابسوی خود روان کند زندگی شهری پدید آمد. یکی از راههایی که میتوانید برای حرکت هدف به سمت خودتان از آن استفاده کنید ایجاد انگیزش در شرکاء و همکاران و یا کارکنان خودتان است. پس به طور خلاصه اگر می‌خواهید نتایج حیرت انگیزی کسب کنید باید به هدفتان عشق بورزید و برای این کار دو راه در پیش دارید:   -1پس از بررسیهای درونی در یابید که واقعا چه چیزی میتواند تمامی توان شما را به فوران درآورد   -2تصویری بسیار شاد و دلنشین را با هدفتان ادغام کنید و از مجموعه آنها یک تصویر واحد و ایده آل بسازید .درست مثل متخصصین تبلیغات که برای ایجاداشتیاق مردم نسبت به یک کالا از یک صدای گرم و دلنشین و یا از یک چهره محبوب و پرطرفدار استفاده میکنند   نظرات (0) ویژگی های مشاور بازاریابی موفق نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - چهارشنبه ۱۱ امرداد ،۱۳٩۱ ویژگی های مشاور بازاریابی موفق مقدمه مشاوره، حرفه‌ای است با ظرافت های خاص خود. با نادیده گرفتن این ظرافت ها مشاور بازاریابی در کار احساس درماندگی می‌کند . مشاور بازاریابی موفق نخست باید نسبت به شناخت خودش گام بردارد. شناسایی احساس ها، انگیزه‌ها، رفتارها، نقاط ضعف و قوت مشاور بازاریابی به وی کمک می‌کند قدم به دنیای درون مراجع گذاشته و او را همراهی کند. در ذیل کوشش بر این است پاره ای از این ظرافت‌ها و نکته های مهم بیان شود و مورد بررسی قرار گیرد. مشاور بازاریابی به عنوان یک فرد مشاوران بازاریابی  در رفتار شغلی خود براساس خصوصیت عمل می‌کنند. - ویژگی های فردی - دانش حرفه ای - مهارت های خاص مشاوره مهمترین ویژگی های فردی یک مشاور بازاریابی کارآمد عبارتند از: 1. مشاوران بازاریابی  مؤثر تجربه های رفتاری و احساسی خود را می‌پذیرند: به عبارت دیگر مشاوران بازاریابی  کارآمد واکنش های عاطفی شان را کنترل نمی‌کنند ، احساسات خود را به همان صورتی که هستند می‌پذیرند، به واکنش‌های هیجانی خود آگاهند و رفتارشان را می‌توانند کنترل کنند. 2. مشاوران بازاریابی  کارآمد و اثر بخش ارزش‌ها و باورهای خود را می‌شناسند .آن‌ها با استفاده از نظام ارزشی خود،نقش با معنی برای زندگی خود می‌یابند و به راحتی می‌توانند کنترل کنند. 3. مشاوران بازاریابی  موثر قادرند با دیگران رابطه‌ای گرم و عمیق و همدلانه ایجاد کنند. 4. مشاوران بازاریابی  موثر مسئولیت شخصی رفتار خود را می‌پذیرند آنها به جای انکار خود و سرزنش دیگران به راحتی عدم موفقیت و ضعف‌های خود را می‌پذیرند، این افراد انتقادپذیرند. 5. مشاوران بازاریابی  موثر نقاب به چهره نمی‌زنند. خود را آن طور که هستند به دیگران نشان می‌دهند. 6. مشاوران بازاریابی  موثر می‌توانند هدف های قابل دسترسی را انتخاب کنند .آنها به توانایی‌ها و مهارت‌های خویش واقف هستند و از خود به همان اندازه‌ای توانایی‌ها و مهارت‌ها انتظار دارند. 7. مشاوران بازاریابی  موثر تجربه‌های همخوان دارند. آن‌‌ها افزون بر اینکه افکار، احساسات ، رفتارها، ارزش‌ها و انگیزه‌های خویش را می‌شناسند توانسته اند بین این جنبه‌های شخصیت خویش همخوانی ایجاد کنند. آن‌ها با خودشان صداقت دارند. 8. مشاوران بازاریابی  کارآمد و توانا نه تنها خود را آن گونه که هستند می‌پذیرند بلکه دیگران را نیز به همین شکل قبول دارند ، آن‌ها نسبت به مراجعان توجه مثبت و نامشروط دارند و از هرگونه ارزش‌گذاری و قضاوت اندیشی نسبت به مراجعان اجتناب می‌کنند و نمی‌خواهند ارزش‌ها و افکار و باورهای خودشان را به مراجع تحمیل کنند. به مراجع فرصت می‌دهند تا با ابراز افکار واحساساتشان ، خودشان را آن گونه که هستند تجربه کنند. آن‌ها دنیا را چشم‌انداز مراجع می‌دانند و بدون هرگونه داوری صرفا به درک مراجع و شناخت او همان گونه که هست می‌پردازند . آن‌ها بدون توجه به موقعیت و جایگاه مراجعان برای آن‌ها بدون توجه به موقعیت و جایگاه مراجعان برای آن‌ها ارزش و احترام انسانی قائلند. نظرات (0) یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - سه‌شنبه ۱٠ امرداد ،۱۳٩۱ یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی رازداری می باشد نظرات (1) مشاور بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - سه‌شنبه ۱۱ بهمن ،۱۳٩٠ مشاوره بازاریابی کلینیک بازاریابی مشاوره بازاریابی مشاوره بازاریابی برنامه بازاریابی مشاوره بازاریابی باشگاه بازاریابی مشاوره بازاریابی آموزش بازاریابی مشاوره بازاریابی بانک بازاریابی مشاوره بازاریابی کمپین تبلیغات مشاوره بازاریابی چیدمان فروش مشاوره بازاریابی اسپانسرشیپ مشاوره بازاریابی توزیع و پخش آکادمی مشاوره بازاریابی مشاوره بازاریابی نوابغ فروش مشاوره بازاریابی مشاوره بازاریابی خرده فروش و عمده فروشی مشاوره بازاریابی تحقیقات بازاریابی مشاوره بازاریابی فروش مشاوره بازاریابی کانال های توزیع و فروش مشاوره بازاریابی خدمات
۱۱ مرداد ۹۱ ، ۰۸:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور بازاریابی و فروش دکتر علی خویه khooyeh.ir

مشاور بازاریابی پروژه های بازاریابی

مشاور بازاریابی و تبلیغات نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱ مقاله ای که در زیر مطالعه می کنید در نشریه "دانش تبلیغات" به چاپ رسیده است. به نام خدا مشاور بازاریابی و تبلیغات مهندس علی خویه khooyehali@yahoo.com www.alikhooyeh.blogfa.com www.khooyeh.com مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas. مدرس دانشگاه سخنران مشاور محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی ارتباطات تبلیغات خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 10 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 10 کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و ....... marketingmanagement.mihan blog.com marketingmanagement.persian blog.ir مولف کتاب  سبک های تبلیغات( انتشارات رسا)  مولف کتاب تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات( انتشارات سیته) مقدمه: در کشورهای پیشرفته دنیا مشاوره و مشاوران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند بر طبق آمار در آلمان برای هر 13 نفر یک مشاور روانشناسی و برای هر شرکت به طور میانگین 3 مشاور تجاری وجود دارد ولی طبق برخی از آمار در کشور ما برای هر 25000 نفر یک مشاور روانشناسی و به طور میانگین برای هر 230 شرکت یک مشاور تجاری وجود دارد. در تجارت و در بازاریابی و تبلیغات کشور ما دو مشکل وجود دارد اول اینکه کمبود مشاور وجود دارد دوم اینکه مشاور حرفه­ای وجود ندارد در این مقاله کوتاه سعی شده است به طور خلاصه وظایف و ویژگی های یک مشاور به ویژه مشاور بازاریابی و تبلیغات توضیح داده شود. مشاوران بازاریابی و تبلیغاتی یا بازاریابی و تبلیغات مشاوره ای: برخی شرکت ها هنوز با سیستم و فرایند مشاوره بازاریابی و تبلیغاتی آشنا نشده اند برخی شرکت ها از مشاوره بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می کنند و برخی دیگر از بازاریابی و تبلیغات مشاوره ای تفاوت بین این دو بسیار است شرکت های بزرک دنیا که کاملا با بازاریابی و تبلیغات آشنایی دارند ابتدا مشاور بازاریابی و تبلیغاتی استخدام می کنند و سپس بازاریابی و تبلیغات انجام می دهند اما در برخی شرکت هایی که آشنایی کاملی با بازاریابی و تبلیغات ندارند مانند برخی از شرکت های ایرانی تصمیم بازاریابی و تبلیغاتی گرفته می شود و سپس دنبال مشاوره می گردند به سوالات زیر توجه کنید. چرا بسیاری از افراد غیرحرفه ای خود را جای مشاور بازاریابی و تبلیغاتی جا می زنند؟وظایف یک مشاور بازاریابی و تبلیغاتی چیست؟چگونه می توان یک مشاور بازاریابی و تبلیغات خوب برای سازمان و شرکت در نظر گرفت؟آیا یک تیزرساز یا یک گرافیست می تواند یک مشاور بازاریابی و تبلیغاتی خوبی باشد؟یک مشاور بازاریابی و تبلیغاتی خوب بایدچه خصوصیاتی داشته باشد؟یک مشاور بازاریابی و تبلیغاتی خوب باید دارای چه توانایی هایی داشته باشد؟برای به کار گرفتن یک مشاور باید به چه نکاتی توجه کنیم؟آیا شرکت های بازاریابی و تبلیغاتی می توانند مشاور بازاریابی و تبلیغاتی خوبی باشند؟ مشاوران بازاریابی و تبلیغاتی در شرکتها و سازمانها کمک می کنند تا آرایش سخت افزارى، نرم افزارى و فکر افزاری ارتباطات بازاریابی تقویت شود و اهداف بازاریابی هر چه بیشتر با اهداف سازمانى همسو شود. این همسو شدن می تواند براى یکپارچه سازى منابع بازاریابی، تسهیل فرایندهاى بازاریابی، سهولت ارتباطات، خدمات، فروش، تولید و تجزیه تحلیل سازمان باشد.[1][1] مشاور بازاریابی و تبلیغاتی مشاور بازاریابی و تبلیغاتی کسی است که بینش و دانش وسیعی در بازاریابی و بازاریابی و تبلیغات داشته باشد و با توجه به تخصص ها و دانش های مرتبط با بازاریابی و تبلیغات مانند روابط عمومی، ارتباطات، اقتصاد، جامعه شناسی، ادبیات، فلسفه، زبانشناسی، روانشناسی و بازاریابی بتواند برای برنامه ارتباطات بازاریابی شرکت به ویژه کمپین بازاریابی و تبلیغاتی آن تصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه ریزی کند. انواع مشاوران در پروژه های بازاریابی و تبلیغات 1-   مشاوران پیشبرنده: مشاورانی هستند که به فکر پیش برد پروژه های بازاریابی و تبلیغاتی با تحقیق، توسعه و ارایه راهکارهای خلاقانه هستند. این مشاوران سعی در کشف فرصت های رسانه ای و مخاطبی در بازاریابی و تبلیغات هستند. 2-   مشاوران مدافع: مشاوران مدافع مانند شرکت های مدافع در رقابت ها هستند و با توجه به پیشامد های محیط بازاریابی و تبلیغاتی به ویژه رقبا عکس العمل مناسبی را تدوین و اجرا می کنند. 3-   مشاوران ترسیم گر: مشاورانی که سعی در برنامه ریزی های دقیق و آینده نگرانه برای پروژه های بازاریابی و تبلیغاتی و عوامل مرتبط با آن هستند را مشاوران ترسیم گر می گویند.   انواع مشاوران ازدیدگاههای دیگر: در ادبیات مختلف سعی در تجزیه و تحلیل انواع مشاوران و مدیران می پردازند و همانطور که در مدیریت انواع مدیریت و تئوری های مختلفی نیز برای آن وجود دارد برای علم مشاوره و مشاوران نیز نظریه پردازان مختلف سعی کرده اند تا برای مشاوره نیز تقسیم بندی هایی داشته باشند که به برخی از آنها اشاره می شود. برخی از نظریه پردازان مشاوران تجاری، مدیریتی و بازاریابی و تبلیغاتی را به دو گروه زیر تقسیم بندی می کنند. الف)مشاوران سیستمی نظریه سیستمی یک رشته مطالعات علمی است که در آن ساختار پدیده­ها، وابستگی اجزا، روش­ها، معیارهای دایمی و موقتی، ‌رابطه­های درونی و بیرونی، تأثیرهای احتمالی و... مورد بررسی قرار می­گیرند تا بتوانند اصول حاکم بر اجزا را بسنجند. در تبلیغات نیز سیستم تبلیغاتی، ساختاری از  پدیده­های علمی، هنری تکنولوژیکی و .. که با وابستگی اجزا، روش­ها، معیارهای دایمی و موقتی با ‌رابطه­های درونی و بیرونی، با تأثیرهای احتمالی بر روی ذهن­ها و فکرهای ‌مخاطبان است. بر طبق دیدگاه برتلانفی می­توان گفت سیستم­های تبلیغاتی دارای چهار ویژگی هستند:    1- اجزای یک سیستم تبلیغاتی در یک کنش متقابل یا در تعامل با یکدیگر قرار دارند. 2- سیستم­های تبلیغاتی با محیط پیرامونی خود مانند فرهنگ اجتماع اقتصاد و سیاست رابطه داده و ستانده دارند. یعنی از محیط تأثیر می­پذیرند و بر محیط تأثیر می­گذارند. پس باید در امور تبلیغاتی خود تمامی عوامل محیطی تأثیر گذار را بررسی کرد. 3- سیستم­های تبلیغاتی گرایش به نظم دارند یعنی وجود هر نوع بی­نظمی در سیستم، موجب از بین رفتن آن می­شود. در واقع نظم در یک سیستم چسبندگی یا پیوند بین عناصر سیستم را نشان می‌دهد. 4- سیستم تبلیغاتی گرایش به تعادل پویا دارد. یعنی نظم سیستم تبلیغاتی در یک قلمرو تعادلی است که می­تواند شکل گیرد. این تعادل می­تواند تصاعدی یا تنازلی باشد این تعادل باید در ارتباط با اثربخشی تبلیغات باشد. سیستم تبلیغاتی در درون خود خرده سیستم­ها را نیز داراست که ممکن است ترکیب این خرده سیستم­ها، سیستم­های کلانی را تشکیل دهد. به هرحال رابطه­های درونی اعضا، رابطه­های محیطی، خرده سیستم­ها،‌شبکه­ها، درون دادها و برون­دادها، موجب حرکت به سوی تکامل سیستم تبلیغاتی می‌شود و در این مسیر همسویی، همراهی، همفکری، همکاری و... راه­های رسیدن به هدف را تسهیل می­کند 1-   مشاوران سیستمی مفهومی 2-   مشاوران سیستمی عملیاتی 3-   مشاوران سیستمی طبیعی و مصنوعی 4-   مشاوران سیستمی باز و بسته 5-   مشاوران سیستمی ثابت و متغیر ب)مشاوران استراتژیکی: 1-      مشاوران استراتژیکی الگوریتمی 2-      مشاوران استراتژیکی آرمانگرا یا فراگرا 3-     مشاوران استراتژیکی ارزیابگرا 4-     مشاوران استراتژیکی محتواگرا 5-     مشاوران استراتژیکی تحقیق گرا 6-     مشاوران استراتژیک توسعه گرا شاخص های مورد توجه در مشاورگیری با توجه به مدل گوکلن گوکلن معیارهای زیر را در مشاورگیری برای امور تجاری ضروری می داند. 1-   خلاقیت 2-   انسجام 3-   دانش 4-   کاربردی و عملی   فرایند تصمیم گیری درباره مشاوران برای به کارگیری و استخدام مشاور تبلیغات فرایند زیر می تواند دراین امر راهنمای خوبی برای شرکت ها و سازمان ها باشد 1-   تشخیص مسائل و متغیرهای مشاوران a.      تجزیه و تحلیل متغیرهای  انتخاب مشاور                                                                      i.      علم ودانش                                                                   ii.      تخصص                                                                 iii.      زمان                                                                 iv.      مکان                                                                    v.      محیط                                                                 vi.      اقتصاد                                                               vii.      حقوق و مزایا                                                            viii.      پشتیبانی                                                                 ix.      اجرایی                                                                    x.       روانی                                                                 xi.      اجتماعی                                                               xii.      شخصیتی                                                            xiii.      فن آوری                                                             xiv.      فرهنگی و سیاسی b.     بررسی انتظارات مشاوران                                                                      i.      سازمانی و غیرسازمان                                                                   ii.      مادی و غیرمادی   2-   تشخیص مشاوران مربوطه a.       مشاوران شناسی                                                                      i.      سیستمی                                                                   ii.      استراتژیکی 3-   انتخاب بهترین مشاور   در تعیین شناخت مشاوران بازاریابی و تبلیغات به مسائل زیر توجه شود. 1-   بررسی میزان تجانس و عدم تجانس فعالیت های مشاوران در زمینه بازاریابی و تبلیغات، برای نمونه برخی مشاوران بازاریابی و تبلیغاتی خوبی برای مواد غذایی هستند و برخی دیگر مشاوران خوبی برای صنعت 2-   هماهنگی نقش و ادراک منابع شرکت مشاوره 3-   در نظر گرفتن ارزیابی های ذهنی و عینی شرکت های مشاوره 4-   لزوم توجه به پیش فرضهای مشاوران قبل از تصمیم و پیامدهای بعد از تصمیم 5-   سرعت عمل مشاوره 6-   ضرروت توجه به تنوع و رشد نیازهای سازمان به توجه به توانایی های مشاوران 7-   کشش به علوم وتکنولوژی و توجه آنها به این موضوع در مشاوره 8-   توجه به ارزشهای سازمان و مشاوران 9-    نقش زیرگروههای مشاوران در ارایه مشاوره به سازمانها   مدلهای تصمیم گیری درباره مشاوران 1-   مدل مختلط 2-   مدل عقلایی و منطقی 3-   مشارکتی 4-   اثربخشی 5-   برنامه ریزی شده 6-   مدل اجتماهی 7-   مدل تمرکز بر بازده سه نقش مهم مشاوران در پروژه ها 1-   نقش ارتباطی 2-   نقش اطلاعاتی 3-   نقش تصمیم گیری   متغیرهایی که در مدل «کاتس» برای مشاوره در نظر گرفته شده است. کاتس موارد زیر را برای به کارگیری مشاوره و شرکت های مشاوره در امور بازرگانی وتجاری ضروری و مهم می داند. 1-   مهارتها a.      فنی b.     انسانی c.      ادراکی d.     تشخیص و تجزیه و تحلیل e.     حل مساله f.        رایانه ای   2-   رفتاری a.      ارزشی b.     شخصیتی c.      ادارک d.     طرزنگرش e.     انگیزش 3-   توانایی a.      تحصیلات b.     تجربه c.      توان ذهنی d.     توان فیزیکی e.     جنسیت f.       سن   ارزیابی فردی مشاوران 1-   توانایی عمومی 2-   تجربه مرتبط با تخصص 3-   تجربه در کار با تجهیزات 4-   تجربه درکار در رابطه با محل کار 5-   قدرت تطابق و تعادل ثابت 6-   خود آگاهی 7-   قدرت همکاری و هماهنگی 8-   توانایی کلامی و غیر کلامی عواملی که موفقیت یا شکست جلسات مشاوره را افزایش می دهد؟ 1-   پذیرش 2-   اعتباردادن و تشکر کردن 3-   تشویق دیگرن 4-   احترام به عقاید وآرا 5-   گشاده رویی 6-   تمایل 7-   اطلاعات داشتن 8-   آگاهی 9-   قابل استفاده بودن 10-                اعتماد 11-                شناخت دیدگاهها 12-                تایید کردن 13-                روایی و اعتبار مسائل 14-                جامعیت 15-                صداقت 16-                همدلی 17-                صبر 18-                پذیرایی 19-                شیوه مذاکره 20-                انگیزه 21-                تفکر 22-                جز نگری 23-                مدیریت زمان 24-                علم و دانش و تخصص   شیوه های کار با مشاوران یا تهیه بودجه مشاوران شرکت ها و سازمانها برای تهیه بودجه مشاوران از روشها و راهکاریها مختلفی استفاده می کنند که برخی از آنها در زیر آمده است شرکت ها و سازمانها می توانند یک یا چند روش را برای تهیه هزینه های مشاوران انتخاب کنند. 1-    درصدی از فروش یا پورسانتی، در این روش با مشاوران قراردادی پورسانتی بسته می شود به این صورت که درصدی از فروش به مشاور تعلق گیرد. 2-    تعاملی، در این روش با مشاوران به صورت تعاملی و در قبال عملیات و مشاوره های که می دهد مبالغی به صورت توافقی پرداخت می شود. 3-    ساعتی، در این روش طبق قرارداد با توجه توانایی مهارت و تخصص ایشان مبالغی به صورت مشاوره ساعتی به ایشان پرداخت می شود. 4-    روزانه، دراین روش به صورت روزانه به مشاوران مبالغی پرداخت می شود. 5-    ماهانه، در این روش طبق قراردادی به مشاوران به صورت ماهانه مبالغی پرداخت می شود. 6-    پله­ای یا فرایندی، در این روش به مشاوران با توجه به مراحل کاری رو به پیشرفت به صورت تصاعدی مبالغی پرداخت می شود. 7-    سهمی، در این روش با توجه به تلاش های مشاوران درصدی ازسهام شرکت به مشاوران تعلق می گیرد. 8-    عملیاتی، در این نوع قراردها با مشاوران به این صورت که با توجه به مراحل عملیاتی مختلف یک پروژه به مشاوران مبالغی پرداختی می شود. 9-    ریزپروژه ای، در این روش وقتی که پروژه به ریز پروژه های زیادی تقسیم شود سعی می شود هر ریز پروژه ای با توجه به تخصص هر مشاور بای ایشان مشورت شده و مبالغی نیز به آنها پرداخت شود. هزینه- سود: دراین روش با توجه به هزینه هایی که مشاور برای پروژه پرداخت می کند مبالغی مازاد بر هزینه به مشاور پرداخت می شود
۱۱ مرداد ۹۱ ، ۰۸:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور بازاریابی و فروش دکتر علی خویه khooyeh.ir