مشاور بازاریابی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

دپارتمان و کلینیک مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات

ویژگی های یک مشاور بازاریابی خوب نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱

ویژگی های یک مشاور بازاریابی خوب 

 

یک مشاور بازاریابی برای اجرای یک مشاوره ی صحیح چند تا اصل باید رعایت کنه :

1.بدترین کار تو مشاوره این که بدون اینکه از احساسات و تفکرات مراجع اگاهی داشته باشیم شروع به صحبت و رهنمود دادن کنیم یا به عبارتی مشاور بازاریابی شروع کننده ی صحبت باشه بنابراین مشاور بازاریابی خوب همیشه اول شنونده ی خوب

2.یک مشاور بازاریابی خوب آمادگی شنیدن هر مشکلی رو داره چون ما مردم ایران تا کاسه ی صبرمون لبریز نشه بفکر مشکل بازار نمی افتیم

3.یک مشاور بازاریابی خوب امادگی پذیرش هر فردی با هر نژاد و قومیتی رو داره مشاور بازاریابی خوب مراجع طرد نمی کنه چون معمولا مشاور بازاریابی یکی از آخرین پناهگاه های مراجع که اگه طرد بشه مشکلات زیادی ببار میاره

4.یک مشاور بازاریابی خوب ضمن آگاهی به تمام رویکردهای مشاوره ای برای مشکل بازاراز رویکرد التقاطی استفاده میکنه

5.مشاور بازاریابی خوب آگاه که مشکل بازار یک خیابان دو طرفست بین مراجع و مشاور بازاریابی برای همین اگر مراجع انگیزه ی هیچ کاری رو نداره اول رو مسائل انگیزشی او کار میکنه

6.مشاور بازاریابی باید از خواست اصلی مراجع برای مشکل بازار آگاه باشه و توی اون راستا قدم برداره

7.مشاور بازاریابی باید بتونه یک رابطه ی حسنه و تئام با اعتماد ایجاد کنه تا مراجع بدون هیچ اضطرابی مشکلاش بتونه راحت بگه

8.یک مشاور بازاریابی خوب دانش دایره المعارفی داره از فلسفه جامعه شناسی روانشناسی گرفته تا ادبیات و...چون بعضی وقت ها توی جلسه ی مشکل بازار این بحث ها مطرح میشه

9.مشاور بازاریابی خوب توان تشخیص افکار مخرب و داره و با اعتماد به نفس باید سعی در ازبین بردن اون ها کنه

10 مشاور بازاریابی نباید مراجع به خودش وابسته کنه به شکلی که دیگه نتونه استقلال بدست بیاره برا همین وقتی مراجع از مشاور بازاریابی تعریف میکنه باید بگیم درست که من کمک کردم ولی این شما بودی که مشکل حل کردی

11 مشاور بازاریابی خوب هیچ سوالی از روی کنجکاوی نباید بپرسه چون اگه بپرسه مراجع احساس میکنه مشاور بازاریابی کارش خوب بلد نیست

12 مشاور بازاریابی خوب باید توی خیلی حوزه ها خودش وارد بشه تا بتونه بهتر مراجع هایی که توی اون حوزه های خاص مشکل دارن رو درک کنه

15 مشاور بازاریابی خوب به مسائل جنبه ی ارزشی نمی ده و خوب بد براش معنی نداره

 

  نظرات (0)
مشاور بازاریابی فروش تبلیغات و ارتباطات نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱

اینک در ادامه ویژگی های یک مشاور بازاریابی خوب ارائه می شود.

1- خودآگاهی

2- همدلی (خود را جای مراجع گذاشتن)

3- خلوص (بین گفتار و رفتارش هماهنگی باشد)

4- همخوانی (یکپارچگی)

5- احترام مثبت (پذیرش شرط اولیه خصوصاً از جانب مشاور)

6- توانایی ارتباط (توانایی در گوش دادن، پاسخ مثبت)

7- دانش

8- یکپارچگی و انسجام اخلاقی ( از لحاظ شخصیتی به ثبات رسیده باشد)

رفتارهای مؤثر و غیر مؤثر یک مشاور

رفتارهای غیر مؤثر

رفتارهای مؤثر

غیر کلامی

کلامی

قطع صحبت مراجع

استفاده از کلمات قابل فهم

نصیحت کردن

برگشتن  به عقب و تصریح گفته‌های مراجع

اندرز دادن

تفسیرهای به ‌موقع

موعظه کردن

خلاصه کردن گفته‌های مراجع

سرزنش کردن

پاسخ‌ دهی به پیام اصلی

نیشخند زدن

استفاده از تقویت‌های کلامی (آها، هوم، متوجهم، بله)

التماس کردن

صدازدن مراجع به اسم کوچک یا ضمیر "تو"

پاسخ به سؤالات شخصی دستور دادن، تقاضا کردن

طرح سؤالات بخصوص ، سؤالاتی که با چرا شروع می‌شود

تفسیر افراطی

استفاده بجا و مناسب از شوخی برای کاستن از تنش مراجع

نگرش ترحم‌آمیز

برخورد محرمانه و غیر داورانه

به‌ کارگیری کلمات غیر قابل فهم بر دیگران

افزودن درک بیشتر به گفته‌های مراجع

 

  نظرات (0)
مشاور بازاریابی خوب نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱

ویژگی های مشاور بازاریابی موفق

مقدمه

مشاوره، حرفه‌ای است با ظرافت های خاص خود. با نادیده گرفتن این ظرافت ها مشاور بازاریابی در کار احساس درماندگی می‌کند . مشاور بازاریابی موفق نخست باید نسبت به شناخت خودش گام بردارد. شناسایی احساس ها، انگیزه‌ها، رفتارها، نقاط ضعف و قوت مشاور بازاریابی به وی کمک می‌کند قدم به دنیای درون مراجع گذاشته و او را همراهی کند.

در ذیل کوشش بر این است پاره ای از این ظرافت‌ها و نکته های مهم بیان شود و مورد بررسی قرار گیرد.

مشاور بازاریابی به عنوان یک فرد

مشاوران بازاریابی  در رفتار شغلی خود براساس خصوصیت عمل می‌کنند.

- ویژگی های فردی

- دانش حرفه ای

- مهارت های خاص مشاوره

مهمترین ویژگی های فردی یک مشاور بازاریابی کارآمد عبارتند از:

1. مشاوران بازاریابی  مؤثر تجربه های رفتاری و احساسی خود را می‌پذیرند: به عبارت دیگر مشاوران بازاریابی  کارآمد واکنش های عاطفی شان را کنترل نمی‌کنند ، احساسات خود را به همان صورتی که هستند می‌پذیرند، به واکنش‌های هیجانی خود آگاهند و رفتارشان را می‌توانند کنترل کنند.

2. مشاوران بازاریابی  کارآمد و اثر بخش ارزش‌ها و باورهای خود را می‌شناسند .آن‌ها با استفاده از نظام ارزشی خود،نقش با معنی برای زندگی خود می‌یابند و به راحتی می‌توانند کنترل کنند.

3. مشاوران بازاریابی  موثر قادرند با دیگران رابطه‌ای گرم و عمیق و همدلانه ایجاد کنند.

4. مشاوران بازاریابی  موثر مسئولیت شخصی رفتار خود را می‌پذیرند آنها به جای انکار خود و سرزنش دیگران به راحتی عدم موفقیت و ضعف‌های خود را می‌پذیرند، این افراد انتقادپذیرند.

5. مشاوران بازاریابی  موثر نقاب به چهره نمی‌زنند. خود را آن طور که هستند به دیگران نشان می‌دهند.

6. مشاوران بازاریابی  موثر می‌توانند هدف های قابل دسترسی را انتخاب کنند .آنها به توانایی‌ها و مهارت‌های خویش واقف هستند و از خود به همان اندازه‌ای توانایی‌ها و مهارت‌ها انتظار دارند.

7. مشاوران بازاریابی  موثر تجربه‌های همخوان دارند. آن‌‌ها افزون بر اینکه افکار، احساسات ، رفتارها، ارزش‌ها و انگیزه‌های خویش را می‌شناسند توانسته اند بین این جنبه‌های شخصیت خویش همخوانی ایجاد کنند. آن‌ها با خودشان صداقت دارند.

8. مشاوران بازاریابی  کارآمد و توانا نه تنها خود را آن گونه که هستند می‌پذیرند بلکه دیگران را نیز به همین شکل قبول دارند ، آن‌ها نسبت به مراجعان توجه مثبت و نامشروط دارند و از هرگونه ارزش‌گذاری و قضاوت اندیشی نسبت به مراجعان اجتناب می‌کنند و نمی‌خواهند ارزش‌ها و افکار و باورهای خودشان را به مراجع تحمیل کنند. به مراجع فرصت می‌دهند تا با ابراز افکار واحساساتشان ، خودشان را آن گونه که هستند تجربه کنند. آن‌ها دنیا را چشم‌انداز مراجع می‌دانند و بدون هرگونه داوری صرفا به درک مراجع و شناخت او همان گونه که هست می‌پردازند . آن‌ها بدون توجه به موقعیت و جایگاه مراجعان برای آن‌ها بدون توجه به موقعیت و جایگاه مراجعان برای آن‌ها ارزش و احترام انسانی قائلند.

  نظرات (0)
یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱٠

یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی راز داری می باشد

  نظرات (3)
یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱٠

یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی راز داری می باشد

[ پنجشنبه دوم شهریور 1391 ] [ 14:6 ] [ مشاور بازاریابی ]
فواید مشاوره بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/٢٢

فواید مشاوره بازاریابی

هر انسان بالغ و خردمندى به طور طبیعى در پى کمال و موفقیت و بالندگى بیشتر در زندگى بوده، همواره در تلاش است تا به هدف و آرزویى که در حیات دنیوى دارد نایل آید. از این رو، براى رسیدن به هدف آرمانى خود از هیچ کوششى فروگذار نکرده، سعى مى کند از تمام استعدادها و توانمندى هاى خود بهره گرفته تا به سر منزل مقصود برسد. اما بسیار اتفاق افتاده که به هدف خود نرسیده و از طى کردن مراتب کمال و پیشرفت باز مى ماند.

شاید بتوان علل و منشأ این ناکامى ها و شکست ها را در چند عامل خلاصه نمود:

الف. خطا و اشتباه بودن مسیرى که پیموده اند;

ب. روشن نبودن هدف و مقصود;

ج. عدم توجه به توانمندى ها;

د. انتخاب و گزینش معیارهاى نادرست;

همه این عوامل مى تواند ناشى از استبداد به رأى و خودمحورى فرد باشد و اینکه فرد خود را بى نیاز از همفکرى، تبادل نظر و مشورت با دیگران بداند.

روشن است که زندگى فراز و نشیب هاى فراوانى دارد و هر فردى به تنهایى قادر بر فهم، حل و رفع موانع و مشکلات زندگى نیستوتنهامى توان در سایه تعامل اندیشه و تضارب افکار و مشورت، سره را از ناسره جدا کرد.

اگر اندکى با تأمّل و دقت به پیرامون خود و حتى به گذشته انسان ها و سایر کشورها توجه کنیم، متوجه مى شویم که بیشتر اکتشافات، اختراعات و نظریه پردازى ها در عرصه هاى گوناگون، محصول هم اندیشى، تعامل و بهره گیرى از تجربه ها، ایده ها و نظریات دیگران بوده است. اگر قرار باشد هر فردى تنها به خودش متکى باشد

و هیچ گاه از تجارب و اندیشه دیگران بهره نگیرد، طبیعى است که به بالندگى و پیشرفت اندکى نائل نشود و به شکوفایى و ترقّى زیاد امیدوار نباشد. البته، روشن است که مراد از پیشرفت و بالندگى در زندگى پیشرفت در عرصه هاى مادى، معنوى،اخلاقى،اجتماعى،انسانى است.

معناى مشاوره بازاریابی

«مشاوره» و مشتقات آن از قبیل تشاور، مشورت و غیره به معناى استخراج رأى صحیح است. بدین معنا که انسان وقتى خودش درباره کار یا مسئله اى اطلاع درست و نظر صحیحى ندارد، به دیگرى مراجعه کند و از او نظر درست و محکم را بخواهد.1

در لغت نامه دهخدا واژه «مشاوره» چنین تعریف شده است:


ادامه مطلب ...
  نظرات (0)
مشاور بازاریابی و تبلیغات نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱

مقاله ای که در زیر مطالعه می کنید در نشریه "دانش تبلیغات" به چاپ رسیده است.

به نام خدا

مشاور بازاریابی و تبلیغات

مهندس علی خویه

khooyehali@yahoo.com

www.alikhooyeh.blogfa.com

www.khooyeh.com

مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas. مدرس دانشگاه سخنران مشاور محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی ارتباطات تبلیغات خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 10 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 10 کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......
marketingmanagement.mihan
blog.com
marketingmanagement.persian
blog.ir

مولف کتاب  سبک های تبلیغات( انتشارات رسا)

 مولف کتاب تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات( انتشارات سیته)

مقدمه:

در کشورهای پیشرفته دنیا مشاوره و مشاوران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند بر طبق آمار در آلمان برای هر 13 نفر یک مشاور روانشناسی و برای هر شرکت به طور میانگین 3 مشاور تجاری وجود دارد ولی طبق برخی از آمار در کشور ما برای هر 25000 نفر یک مشاور روانشناسی و به طور میانگین برای هر 230 شرکت یک مشاور تجاری وجود دارد. در تجارت و در بازاریابی و تبلیغات کشور ما دو مشکل وجود دارد اول اینکه کمبود مشاور وجود دارد دوم اینکه مشاور حرفه­ای وجود ندارد در این مقاله کوتاه سعی شده است به طور خلاصه وظایف و ویژگی های یک مشاور به ویژه مشاور بازاریابی و تبلیغات توضیح داده شود.

مشاوران بازاریابی و تبلیغاتی یا بازاریابی و تبلیغات مشاوره ای:

برخی شرکت ها هنوز با سیستم و فرایند مشاوره بازاریابی و تبلیغاتی آشنا نشده اند برخی شرکت ها از مشاوره بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می کنند و برخی دیگر از بازاریابی و تبلیغات مشاوره ای تفاوت بین این دو بسیار است شرکت های بزرک دنیا که کاملا با بازاریابی و تبلیغات آشنایی دارند ابتدا مشاور بازاریابی و تبلیغاتی استخدام می کنند و سپس بازاریابی و تبلیغات انجام می دهند اما در برخی شرکت هایی که آشنایی کاملی با بازاریابی و تبلیغات ندارند مانند برخی از شرکت های ایرانی تصمیم بازاریابی و تبلیغاتی گرفته می شود و سپس دنبال مشاوره می گردند به سوالات زیر توجه کنید.

چرا بسیاری از افراد غیرحرفه ای خود را جای مشاور بازاریابی و تبلیغاتی جا می زنند؟وظایف یک مشاور بازاریابی و تبلیغاتی چیست؟چگونه می توان یک مشاور بازاریابی و تبلیغات خوب برای سازمان و شرکت در نظر گرفت؟آیا یک تیزرساز یا یک گرافیست می تواند یک مشاور بازاریابی و تبلیغاتی خوبی باشد؟یک مشاور بازاریابی و تبلیغاتی خوب بایدچه خصوصیاتی داشته باشد؟یک مشاور بازاریابی و تبلیغاتی خوب باید دارای چه توانایی هایی داشته باشد؟برای به کار گرفتن یک مشاور باید به چه نکاتی توجه کنیم؟آیا شرکت های بازاریابی و تبلیغاتی می توانند مشاور بازاریابی و تبلیغاتی خوبی باشند؟

مشاوران بازاریابی و تبلیغاتی در شرکتها و سازمانها کمک می کنند تا آرایش سخت افزارى، نرم افزارى و فکر افزاری ارتباطات بازاریابی تقویت شود و اهداف بازاریابی هر چه بیشتر با اهداف سازمانى همسو شود. این همسو شدن می تواند براى یکپارچه سازى منابع بازاریابی، تسهیل فرایندهاى بازاریابی، سهولت ارتباطات، خدمات، فروش، تولید و تجزیه تحلیل سازمان باشد.[1][1]

مشاور بازاریابی و تبلیغاتی

مشاور بازاریابی و تبلیغاتی کسی است که بینش و دانش وسیعی در بازاریابی و بازاریابی و تبلیغات داشته باشد و با توجه به تخصص ها و دانش های مرتبط با بازاریابی و تبلیغات مانند روابط عمومی، ارتباطات، اقتصاد، جامعه شناسی، ادبیات، فلسفه، زبانشناسی، روانشناسی و بازاریابی بتواند برای برنامه ارتباطات بازاریابی شرکت به ویژه کمپین بازاریابی و تبلیغاتی آن تصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه ریزی کند.

انواع مشاوران در پروژه های بازاریابی و تبلیغات

1-   مشاوران پیشبرنده: مشاورانی هستند که به فکر پیش برد پروژه های بازاریابی و تبلیغاتی با تحقیق، توسعه و ارایه راهکارهای خلاقانه هستند. این مشاوران سعی در کشف فرصت های رسانه ای و مخاطبی در بازاریابی و تبلیغات هستند.

2-   مشاوران مدافع: مشاوران مدافع مانند شرکت های مدافع در رقابت ها هستند و با توجه به پیشامد های محیط بازاریابی و تبلیغاتی به ویژه رقبا عکس العمل مناسبی را تدوین و اجرا می کنند.

3-   مشاوران ترسیم گر: مشاورانی که سعی در برنامه ریزی های دقیق و آینده نگرانه برای پروژه های بازاریابی و تبلیغاتی و عوامل مرتبط با آن هستند را مشاوران ترسیم گر می گویند.

 

انواع مشاوران ازدیدگاههای دیگر:

در ادبیات مختلف سعی در تجزیه و تحلیل انواع مشاوران و مدیران می پردازند و همانطور که در مدیریت انواع مدیریت و تئوری های مختلفی نیز برای آن وجود دارد برای علم مشاوره و مشاوران نیز نظریه پردازان مختلف سعی کرده اند تا برای مشاوره نیز تقسیم بندی هایی داشته باشند که به برخی از آنها اشاره می شود.

برخی از نظریه پردازان مشاوران تجاری، مدیریتی و بازاریابی و تبلیغاتی را به دو گروه زیر تقسیم بندی می کنند.

الف)مشاوران سیستمی

نظریه سیستمی یک رشته مطالعات علمی است که در آن ساختار پدیده­ها، وابستگی اجزا، روش­ها، معیارهای دایمی و موقتی، ‌رابطه­های درونی و بیرونی، تأثیرهای احتمالی و... مورد بررسی قرار می­گیرند تا بتوانند اصول حاکم بر اجزا را بسنجند.

در تبلیغات نیز سیستم تبلیغاتی، ساختاری از  پدیده­های علمی، هنری تکنولوژیکی و .. که با وابستگی اجزا، روش­ها، معیارهای دایمی و موقتی با ‌رابطه­های درونی و بیرونی، با تأثیرهای احتمالی بر روی ذهن­ها و فکرهای ‌مخاطبان است. بر طبق دیدگاه برتلانفی می­توان گفت سیستم­های تبلیغاتی دارای چهار ویژگی هستند:   

1- اجزای یک سیستم تبلیغاتی در یک کنش متقابل یا در تعامل با یکدیگر قرار دارند.

2- سیستم­های تبلیغاتی با محیط پیرامونی خود مانند فرهنگ اجتماع اقتصاد و سیاست رابطه داده و ستانده دارند. یعنی از محیط تأثیر می­پذیرند و بر محیط تأثیر می­گذارند. پس باید در امور تبلیغاتی خود تمامی عوامل محیطی تأثیر گذار را بررسی کرد.

3- سیستم­های تبلیغاتی گرایش به نظم دارند یعنی وجود هر نوع بی­نظمی در سیستم، موجب از بین رفتن آن می­شود. در واقع نظم در یک سیستم چسبندگی یا پیوند بین عناصر سیستم را نشان می‌دهد.

4- سیستم تبلیغاتی گرایش به تعادل پویا دارد. یعنی نظم سیستم تبلیغاتی در یک قلمرو تعادلی است که می­تواند شکل گیرد. این تعادل می­تواند تصاعدی یا تنازلی باشد این تعادل باید در ارتباط با اثربخشی تبلیغات باشد.

سیستم تبلیغاتی در درون خود خرده سیستم­ها را نیز داراست که ممکن است ترکیب این خرده سیستم­ها، سیستم­های کلانی را تشکیل دهد. به هرحال رابطه­های درونی اعضا، رابطه­های محیطی، خرده سیستم­ها،‌شبکه­ها، درون دادها و برون­دادها، موجب حرکت به سوی تکامل سیستم تبلیغاتی می‌شود و در این مسیر همسویی، همراهی، همفکری، همکاری و... راه­های رسیدن به هدف را تسهیل می­کند

1-   مشاوران سیستمی مفهومی

2-   مشاوران سیستمی عملیاتی

3-   مشاوران سیستمی طبیعی و مصنوعی

4-   مشاوران سیستمی باز و بسته

5-   مشاوران سیستمی ثابت و متغیر

ب)مشاوران استراتژیکی:

1-      مشاوران استراتژیکی الگوریتمی

2-      مشاوران استراتژیکی آرمانگرا یا فراگرا

3-     مشاوران استراتژیکی ارزیابگرا

4-     مشاوران استراتژیکی محتواگرا

5-     مشاوران استراتژیکی تحقیق گرا

6-     مشاوران استراتژیک توسعه گرا

شاخص های مورد توجه در مشاورگیری با توجه به مدل گوکلن

گوکلن معیارهای زیر را در مشاورگیری برای امور تجاری ضروری می داند.

1-   خلاقیت

2-   انسجام

3-   دانش

4-   کاربردی و عملی

 

فرایند تصمیم گیری درباره مشاوران

برای به کارگیری و استخدام مشاور تبلیغات فرایند زیر می تواند دراین امر راهنمای خوبی برای شرکت ها و سازمان ها باشد

1-   تشخیص مسائل و متغیرهای مشاوران

a.      تجزیه و تحلیل متغیرهای  انتخاب مشاور

                                                                     i.      علم ودانش

                                                                  ii.      تخصص

                                                                iii.      زمان

                                                                iv.      مکان

                                                                   v.      محیط

                                                                vi.      اقتصاد

                                                              vii.      حقوق و مزایا

                                                           viii.      پشتیبانی

                                                                ix.      اجرایی

                                                                   x.       روانی

                                                                xi.      اجتماعی

                                                              xii.      شخصیتی

                                                           xiii.      فن آوری

                                                            xiv.      فرهنگی و سیاسی

b.     بررسی انتظارات مشاوران

                                                                     i.      سازمانی و غیرسازمان

                                                                  ii.      مادی و غیرمادی

 

2-   تشخیص مشاوران مربوطه

a.       مشاوران شناسی

                                                                     i.      سیستمی

                                                                  ii.      استراتژیکی

3-   انتخاب بهترین مشاور

 

در تعیین شناخت مشاوران بازاریابی و تبلیغات به مسائل زیر توجه شود.

1-   بررسی میزان تجانس و عدم تجانس فعالیت های مشاوران در زمینه بازاریابی و تبلیغات، برای نمونه برخی مشاوران بازاریابی و تبلیغاتی خوبی برای مواد غذایی هستند و برخی دیگر مشاوران خوبی برای صنعت

2-   هماهنگی نقش و ادراک منابع شرکت مشاوره

3-   در نظر گرفتن ارزیابی های ذهنی و عینی شرکت های مشاوره

4-   لزوم توجه به پیش فرضهای مشاوران قبل از تصمیم و پیامدهای بعد از تصمیم

5-   سرعت عمل مشاوره

6-   ضرروت توجه به تنوع و رشد نیازهای سازمان به توجه به توانایی های مشاوران

7-   کشش به علوم وتکنولوژی و توجه آنها به این موضوع در مشاوره

8-   توجه به ارزشهای سازمان و مشاوران

9-    نقش زیرگروههای مشاوران در ارایه مشاوره به سازمانها

 

مدلهای تصمیم گیری درباره مشاوران

1-   مدل مختلط

2-   مدل عقلایی و منطقی

3-   مشارکتی

4-   اثربخشی

5-   برنامه ریزی شده

6-   مدل اجتماهی

7-   مدل تمرکز بر بازده

سه نقش مهم مشاوران در پروژه ها

1-   نقش ارتباطی

2-   نقش اطلاعاتی

3-   نقش تصمیم گیری

 

متغیرهایی که در مدل «کاتس» برای مشاوره در نظر گرفته شده است.

کاتس موارد زیر را برای به کارگیری مشاوره و شرکت های مشاوره در امور بازرگانی وتجاری ضروری و مهم می داند.

1-   مهارتها

a.      فنی

b.     انسانی

c.      ادراکی

d.     تشخیص و تجزیه و تحلیل

e.     حل مساله

f.        رایانه ای

 

2-   رفتاری

a.      ارزشی

b.     شخصیتی

c.      ادارک

d.     طرزنگرش

e.     انگیزش

3-   توانایی

a.      تحصیلات

b.     تجربه

c.      توان ذهنی

d.     توان فیزیکی

e.     جنسیت

f.       سن

 

ارزیابی فردی مشاوران

1-   توانایی عمومی

2-   تجربه مرتبط با تخصص

3-   تجربه در کار با تجهیزات

4-   تجربه درکار در رابطه با محل کار

5-   قدرت تطابق و تعادل ثابت

6-   خود آگاهی

7-   قدرت همکاری و هماهنگی

8-   توانایی کلامی و غیر کلامی

عواملی که موفقیت یا شکست جلسات مشاوره را افزایش می دهد؟

1-   پذیرش

2-   اعتباردادن و تشکر کردن

3-   تشویق دیگرن

4-   احترام به عقاید وآرا

5-   گشاده رویی

6-   تمایل

7-   اطلاعات داشتن

8-   آگاهی

9-   قابل استفاده بودن

10-                اعتماد

11-                شناخت دیدگاهها

12-                تایید کردن

13-                روایی و اعتبار مسائل

14-                جامعیت

15-                صداقت

16-                همدلی

17-                صبر

18-                پذیرایی

19-                شیوه مذاکره

20-                انگیزه

21-                تفکر

22-                جز نگری

23-                مدیریت زمان

24-                علم و دانش و تخصص

 

شیوه های کار با مشاوران یا تهیه بودجه مشاوران

شرکت ها و سازمانها برای تهیه بودجه مشاوران از روشها و راهکاریها مختلفی استفاده می کنند که برخی از آنها در زیر آمده است شرکت ها و سازمانها می توانند یک یا چند روش را برای تهیه هزینه های مشاوران انتخاب کنند.

1-    درصدی از فروش یا پورسانتی، در این روش با مشاوران قراردادی پورسانتی بسته می شود به این صورت که درصدی از فروش به مشاور تعلق گیرد.

2-    تعاملی، در این روش با مشاوران به صورت تعاملی و در قبال عملیات و مشاوره های که می دهد مبالغی به صورت توافقی پرداخت می شود.

3-    ساعتی، در این روش طبق قرارداد با توجه توانایی مهارت و تخصص ایشان مبالغی به صورت مشاوره ساعتی به ایشان پرداخت می شود.

4-    روزانه، دراین روش به صورت روزانه به مشاوران مبالغی پرداخت می شود.

5-    ماهانه، در این روش طبق قراردادی به مشاوران به صورت ماهانه مبالغی پرداخت می شود.

6-    پله­ای یا فرایندی، در این روش به مشاوران با توجه به مراحل کاری رو به پیشرفت به صورت تصاعدی مبالغی پرداخت می شود.

7-    سهمی، در این روش با توجه به تلاش های مشاوران درصدی ازسهام شرکت به مشاوران تعلق می گیرد.

8-    عملیاتی، در این نوع قراردها با مشاوران به این صورت که با توجه به مراحل عملیاتی مختلف یک پروژه به مشاوران مبالغی پرداختی می شود.

9-    ریزپروژه ای، در این روش وقتی که پروژه به ریز پروژه های زیادی تقسیم شود سعی می شود هر ریز پروژه ای با توجه به تخصص هر مشاور بای ایشان مشورت شده و مبالغی نیز به آنها پرداخت شود.

هزینه- سود: دراین روش با توجه به هزینه هایی که مشاور برای پروژه پرداخت می کند مبالغی مازاد بر هزینه به مشاور پرداخت می شود

 

۲۶ شهریور ۹۱ ، ۱۲:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور بازاریابی و فروش دکتر علی خویه khooyeh.ir

اهمیت و ضرورت نقش و اهداف مشاور بازاریابی

چرا مشاوره  بازاریابی ؟


انسان از لحظه تولد تا هنگام مرگ به دیگران وابسته و نیازمند است برای زنده ماندن از لحاظ جسمانی ، روانی و اجتماعی کاری شغلی اقتصادی به حمایت و مراقبت دیگران نیازمند است انسان برخلاف بسیاری از موجودات زنده بدون رفتارهای ارثی و غریزی متولد می شود . نوزاد حیوانات در بیشه ها جنگل ها میتواند بدون کمک بزرگترها دوام بیاورد ولی نوزاد انسان نمی تواند . سالها طول میکشد تا انسان برای بقای مستقل خود از توجه مراقبت و محبت دیگران استقلال یابد به طوری که حتی می توان گفت نیاز انسان به توجه محبت و حمایت یک مبنای اساسی برای سازگاری مادام العمر یا فقدان آن را برای فرد خواهد بود و این احساس نیاز در همه دوران حیات انسانی چشمگیر بوده است .

رشد جسمی ، روانی و عاطفی و اجتماعی و حتی معنوی در خلاء و بدون ارتباط مؤثر با دیگران صورت نمی گیرد و بدون دریافت و ارائه خدمات این فرایند شکل پویا و کارآمدی به خود نمی گیرد . اما به میزانی که جوامع از حالت ساده و ابتدایی درمی آیند و برپیچیدگی آنها افزوده می شود ، این خدمات پرپیچیده تر می گردند . یکی از اشکال تخصصی خدمات متقابل مشاوره  بازاریابی است در تعریف : مشاوره  بازاریابی را یک رابطه ی یاورانه ی  دونفری دانسته اند که تکیه بر نیاز فرد به رشد و سازگاری و تصمیم گیری و حل مشکل دارد .

* ضرورت مشاوره  بازاریابی : مشاوره  بازاریابی جزء حرفه های یاورانه (۱) محسوب می شود . نیاز به استفاده از این خدمات و حرفه در نگاهی به چگونگی خلقت انسان از ابتدایی ترین دوره های تاریخی تا کنون قابل استفاده است . هر چه جوامع به عصر صنعتی شدن نزدیکتر می شوند اختلافات و تضادهای گوناگون اجتماعی ، اقتصادی در آنان بیشتر به چشم می خورد بویژه در جوامعی که اخیراً صنعتی شده اند یا در حال صنعتی شدن هستند این تحول ازسنت به صنعت مشکلات گوناگونی را برای آحاد جامعه به دنبال آورده است که انسان هزاره سوم دچار بن بست ها ، بحران ها و حتی مواردی از آسیبها و چالشها شده است که از دیده جامعه شناسی و روانشناسی در خور تحقیق و بررسی است . رشد جوامع صنعتی باعث تراکم جمعیت و در نتیجه پیدایش مسائل پیچیده اجتماعی گردیده به تعاقب آن مشکلات اجتماعی نیز گسترده تر شده . این تغییرات سریع که نسبت به گذشته با آهنگ رشد بیشتری روبروست سبب گردیده است که الگوی سازگاری نسبت به این تغییرات سریع شکل نگیرد و انسان دنیای امروز با الگوی فرهنگی روبرو است که نتوانسته خود را با آن سازگار نماید .

انسان در گذر این فرآیند سریع به یک نوع گمگشتگی دچار شده است به همان میزانی که سعی در تلاش برای رسیدن به جلوه های صوری اجتماعی می نماید از دنیای درون خود و انسان های دیگر فاصله می گیرد.

شکاف میان آدمیان در جنبه های نسلی ، جنسی و نقشی محصول این فاصله است این تغییرات سریع که به موازات گسترش اجتماع و پیچیدگی نهادهای آن بروز می کند چیزهای جدیدی را بایسته می نمایاند که قبلاً حضور آنها احساس نمی شد من جمله سست شدن روابط اجتماعی و کاهش همبستگی عاطفی افراد و شرکت ها که ناراحتی های روحی و روانی را باعث شده .

شرکت و سازمان  را می توان به بدن انسان تشبیه کرد و ضرورت سالم بودن تک تک اعضاء و جوارح را برای دست یابی به سلامت کلی پذیرفت . اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید این اعضاء از سلامت کامل برخوردار باشند و این امر میسر نمیشود مگر با ارتقاء فرهنگ مشاوره  بازاریابی و راهنمایی .

لذا تحول اجتماع از حالت ساده به پیچیده در تمامی ابعاد اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و حتی سیاسی و تحولات مربوط به آن همچنین تحول جوامع از حالت سنتی و دیکتاوری به حالت دموکراسی و آزاد و قائل بودن افراد و شرکت ها به آزادی انتخاب ، تصمیم گیری و دارا بودن حقوق فردی و اجتماعی که آنها را به در خواست امکانات مناسب برای بروز و تجلی استعدادهای خود می نماید .

بعلاوه بر عوامل فوق شرایط گذار را نیز تجربه می کند علاوه بر عوامل فوق که در سطح کلان مطرح می باشد و ضرورت مشاوره  بازاریابی را به عنوان یک حرفه یاورانه در سطح اجتماع محرز می دارد . الزام مشاور در سطح فردی نیز قابل توجه است چرا که هر فرد تنش های روانی شغلی و اقتصادی  گوناگونی را در زمانهای مختلف احساس می کند .

این تنش ها ممکن است ناشی از موقعیت های زیان آور زندگی یا پیامد تعارضهای معین باشد . هنگامی که این عوامل فشارزای اقتصادی  به چنان حدی برسد که توان القوه افراد و شرکت ها فرصت و توانایی مقابله با آنها را نداشته باشد . در فرد هیجانی منفی و ناراحت کننده ای چون تحریک پذیری ، آشفتگی ، خستگی و درماندگی ، اضطراب ، فقدان تمرکز ، بی علاقگی به فعالیتهای روزمره ، اختلال خواب ، عصبیت و ... پدید می آید . مؤثرترین روش مقابله و کارآمدترین فعالیتهای حمایتی در این موقعیتها مبتنی بر اصول مشاوره  بازاریابی است که تمرکز ان بر برقراری ارتباط با شخص مبتلا به ناراحتی ، درک و فهم مشکل و استفاده از درمانهای شناختی ، رفتارهای خاص جهت برخورد با مشکل است .

ارتباطی که در یک جو مبتنی بر تعامل حسنه متقابل و یا هدف کمک به فرد برای یافتن راه خود و رسیدن به درجات بالاتری از کمال و معرفت و آگاهی بنا شده است .

این رابطه حسنه یاری دهنده یا بر اساس پیشگیری اولیه مطرح می شود یا ثانویه و ثالثیه . اصلی که در این رابطه محور قرار می گیرد آنست که در برخورد با مشکلات و ضروت حل آنها کمتر پیش می آید که فرد بتواند همه مشکلات خود را شخصاً حل کند و همیشه درست تصمیم بگیرد و بهترین راه حل عملی را انتخاب کند و لذا به کمک دیگران  نیازمند است .

هدف مشاوره  بازاریابی :

اگر چه افراد و شرکت ها توانایی حل مشکلات خود را دارند پس توانایی فکر کردن ، دوباره فکر کردن ، تصمیم گرفتن ، رفتار کردن و تغییر رفتار خود را دارند اما ممکن است در این راه اشتباه کنند یا اگر تصمیم درست گرفته اند سرعت تصمیم گیری آنها کند و آهسته و وقت و نیروی زیادی صرف آنها شود . در حالی که یک مشاوره  بازاریابی خوب می تواند به افراد و شرکت ها و شرکت ها کمک کند تا خوب فکر کنند ، تصمیم بگیرند و عمل کنند . به فرآیند تغییر رفتار و بهبود مشکلات آنها سرعت بخشد و از هدر رفتن نیروها جلوگیری کند و در نهایت توان پیش بینی ، ارزشیابی و بهبود تغییرات رفتاری را بالا ببرند .

در واقع هدف مشاوره  بازاریابی آن است که مبنایی فراهم آورد که فرد یا شرکت را به شناخت توانایی ها ، نقاط ضعف خود ، شناخت مشکلات و تعریفی درست از آن و کشف امکانات و فرصتهای  واقعی  و پرهیز از ایده آل گرایی محض و بررسی تهدیدها و عوامل خطرزا  سوق دهد . یعنی شرکت یا فرد S.W.O.t خود را بشناسد .

* نقش مشاوره  بازاریاب :

در فرآیند مشاوره  بازاریابی ، مشاوره  بازاریابی هدف شخصی خود را نیز دنبال می کند . این هدف شخصی متعالی که رشد و ارتقاء دانش و بینش های فردی و رشد ویژگیهای شخصیتی می باشد مورد توجه مشاور است و تعامل دستاوردهای بردار رشد شخصی حرفه ای مشاوره  بازاریابی و بردار رشد شرکت مراجعه کننده نقش هایی را برای مشاور می آفریند . که از این قرار است :

1.       نقش تکاملی ( رشدی ) که در این نقش ، مشاور به رشد شخصی فرد کمک می کند .

2.       نقش آموزشی که مشاور به آموزش مدیران ، آموزش مهارتهای سازگارانه و رفتار مطلوب ، مهارتهای زندگی ، شیوه های مقابله با استرس و حل مسأله ، مهارتهای حل تعارض در کارکنان و آموزش رفتار مناسب با کارکنان و از این قبیل می پردازد .

3.       نقش پیشگیرانه : بر اساس آنچه که شرکت مراجعه کننده در چه وضعیت و مراحله ای از مشکل قرار گرفته باشد مشاور با ارائه اطلاعات خود ، آگاهیهای فرد را برای جلوگیری از اختلالات رفتاری ( پیشگیری اولیه ) مقابله با رشد و تسریع این اختلالات ( پیشگیری ثانویه ) و بالا بردن توان پذیرش و مقابله و توانمندسازی فرد ( پیشگیری ثالثیه ) به انجام می رساند .

4.       نقش توان بخشی مطلق که در آن مشاور به توان بخشی شخصیتی ، شغلی و حمایتی افارد معلول و مهجور اجتماعی می پردازد .

5.       نقش تسهیل گرایانه که مشاور به حل مشکلات کاری، اجتماعی، اقتصادی و شغلی افرادکمک می کند .

6.       نقش مداخله ای که مشاور به کمک افرادی که دچار بحرانهای مختلف شده اند می شتابد .

* موفقیت در مشاوره  بازاریابی

همانگونه که ذکر شد مشاوره  بازاریابی روندی است متمرکز بر جوامع است که مستلزم رازداری است . این روند با ایجاد یک تماس یا رابطه روانی که بین مشاور و شرکت مراجعه کننده شروع می شود و با حاکم شده شرایط ویژه و لازم برای موفقیت روند مشاوره  بازاریابی ادامه می یابد . این شرایط عبارت از صدق یا صداقت یا خلوص ، مشاور ، احترام به شرکت مراجعه کننده و درک هم فهمانه که مبنای داوری درونی شرکت مراجعه کننده است .

بنابراین موفقیت در مشاوره  بازاریابی نه تنها مستلزم برخورداری مشاور از دانش و اشراف بر نظریه ها و بالا بودن سطح کارآموزی و مهارتهای حرفه ای است بلکه مستلزم وجود ویژگی های شخصیتی ویژه ای چون تفاهم .... ، انسانیت و نگرش مثبت نسبت به انسان و ... در مشاوره  بازاریابی خواهد بود . فلذا فرآیند مشاوره  بازاریابی بر اساس ویژگی های شخصیتی ، نگرشی و ادراکی مشاور و استفاده مشاور از رویکردهای مشاورهای خاص دارای فراوانی و تنوع بسیار است . اما در بین همه این فراوانی ها در فرآیند مشاوره  بازاریابی ، مشاوره  بازاریابی ای موفق تر خواهد بود که در آن مشاور توانسته باشد :

1.       انتظارهای مثبت بیشتری را در ذهن مراجعه کننده  ایجاد کرده باشد . هر چه انتظار مشاور و مراجعه کننده از نتیجه درمان بالاتر و مثبت تر باشد ، اثربخش بودن مشاوره  بازاریابی را بالاتر می برد چرا که در واقع در فرآیند مشاوره  بازاریابی به مراجعه کننده این انتظار القا می شود که این پروسه او را مداوا می کند و بهبودی که حاصل می شود نتیجه ی انتظار مرجع برای مداوا شدن و اصلاح و بهبود یافتن است . انتظار مثبت در کلیه فرآیندهای مشاوره  بازاریابی عنصرفعلی است و شرایط لازم برای ادامه یافتن درمان است .

2.       برقراری رابطه قوی تر : چون مشاوره  بازاریابی نوعی رابطه میان فردی است بایستی این رابطه بصورتی باشد که قبلاً از اینکه شرکت مراجعه کننده بتواند در فرایند تغییر شرکت کند بایستی توانسته باشد که به مشاور اعتماد کرده و با او همکاری نماید . در این رابطه مشاور باید بیش از شرکت مراجعه کننده داری همخوانی و انسجام و در کل از نظر عاطفی سالم باشد . او باید بتواند نسبت به شرکت مراجعه کننده همدلی و نه همدردی داشته باشد به صورتی که مشکل را از زاویه دید مقابل و از شرکت مراجعه کننده قیاس درونی شرکت مراجعه کننده مورد بررسی قرار دهد .

3.       در فرآیند مشاوره  بازاریابی اثرها و توان بسیار مطرح می شود ، چرا که مشاور به شرکت مراجعه کننده توجه خاصی نشان می دهد و شخص می تواند مدت ناشی از توجه به یک متخصص کاردان را که مدت یک ساعت شامل او بوده است توصیف کند .

4.       هشیاری افزایی و ایجاد بینش و بصیرت بیشتر : مشاور با ارائه اطلاعات کافی و افزایش دامنه ادراکی و بالا بردن نمونه برداری ادراکی فرد ، به شرکت مراجعه کننده کمک می نماید تا اطلاعات بدست آمده را به گونه ای پردازش کند که او را به سمت پاسخدهی مناسب به محرک هدایت نماید . این هشیاری افزایی یا به صورت پس خوراند یا آموزش صورت می گیرد که از این دو طریق ساختارهای شناختی افراد و شرکت ها برای مقابله با اطلاعات تهدید کننده قوت و قدرت بیشتری می گیرد .

5.       افزایش پالایش روانی : مراجعه کننده به دلیل ابتلا به هیجان های ممانعت شده دچار نوعی یبوست هیجانی یا بی اشتهایی روانی شده است . تحریک هیجانی روده ای چیزی است که این بیماران برای آزاد کردن فشارروانی به آن نیاز دارد . مشاوری که بتواند به شرکت مراجعه کننده کمک نماید تا موانع هیجانی خود را در هم شکند و خود را از بار حجیم هیجانات رها کند و آنها را تخلیه کند ، موفق تر از دیگران خواهد بود که مراجعشان نتوانسته تجربه روان بالای مناسبی از خودشان نشان دهد .

6.       کنترل وابستگی : به صرف آنکه مشاور توانسته باشد در شرکت مراجعه کننده تغییرات واضح و مناسبی ایجاد کند موفقیت او مشخص نمی گردد . مشاور باید بتواند تغییرات در فرد را ایجاد کند مشروط بر ان که وابستگی های موجود در محیط را قرار دهد یعنی لازم نیست که شرکت مراجعه کننده برای  تغییر کردن به چیزها یا اشخاص دیگری من جمله مشاور وابسته شود و به اصطلاح روی پای خود بایستد .

مشاور انواع مختلفی دارد که بر اساس افراد و شرکت ها شرکت کننده به دو نوع فردی و گروهی و بر اساس موضوع به انواع کاری و شغلی ، تحصیلی ، خانواده، اقتصادی و اجتماعی و بر اساس محوریت کمک رسانی به انواع مشاوره  بازاریابی تسهیلگرانه ، پیشگیرانه ،‌ تکاملی و درمانی و مشاوره  بازاریابی در بحران و بر اساس نوع مخاطب به مشاوره  بازاریابی فروش تبلیغات و ...تقسیم می شود .

گردآوری تلخیص و تالیف: علی خویه و فهیمه احمدی


برچسب‌ها: چرا مشاوره بازاریابی, هدف مشاوره بازاریابی, نقش مشاوره بازاریاب, موفقیت در مشاوره بازاریابی
[ شنبه چهارم شهریور 1391 ] [ 9:21 ] [ مشاور بازاریابی ]

وظایف مشاور بازاریابی
1)
برقراری ارتباط موثر با مراجع
2)
کسب و ارائه اطلاعات لازم از طریق به جریان انداختن و هدایت بحث
3)
شناسایی و درک مسئله (های) مُراجع و ابراز این درک به او
 
4)
بررسی و تشریح دلالت ها و اثرات مسئله برکار، فروش، بازاریابی، منابع انسانی، و ...از طریق گفت و گو (4)
5)
استخراج و توصیف تمام مسایل و دغدغه های مراجع، آنگونه که خودش آن ها را می بیند (4)

6) ارایه راهکارهای اثربخش برای بهبود فرایند ها و اثرات بازاریابی فروش و تبلیغات
7)
یاری دادن به مُراجع از طریق بحث برای تعیین اولویت ها و ترتیب مسایل برای رسیدگی و حل آن ها (7)
8)
درک اینکه مُراجع چگونه به مشکل خود می نگرد و کمک به او برای درنظر گرفتن دیدگاه های دیگر و شناخت ابعاد و جوانب دیگر مسئله
9)
کمک به مُراجع برای اینکه احساس کند گزینش های متعددی برای او وجود دارد
11)
کمک به مُراجع برای تدبیر و حل مسایل خود از طریق 
ارتقای سطح دانش و اطلاعات و قادر ساختن او برای نگریستن و تحلیل موقعیت خود از جوانب مختلف، افزایش دامنه انتخاب و تصمیم گیری آگاهانه (4).
12)
کمک به تقویت اعتماد به نفس، پذیرش مسئولیت مُراجع و واگذاری مسئولیت به او برای حل مسئله
13)
کمک به مُراجع برای تداوم تطابق و تغییر (یعنی هر جا که مناسب باشد او را امیدوار سازید)
14)
شناسایی موانعی که ممکن است مانع تغییر شوند و توجه به راهبردهایی برای غلبه بر آن ها  
16)
کمک به مُراجع برای حفظ امید واقع بینانه و تصدیق توانائی های تطابقی او
بدین منظور تغییرات مثبتی که در زندگی مُراجع و در مقابله با مسئله رخ داده است را شناسایی و برجسته کنید.
17)
ترغیب و کمک به مُراجع برای اینکه با افرادی که در مراقبت وحمایت از او نقش موثر دارند، تعامل داشته باشد (مثل اعضای خانواده، دوستان، همکاران)


برچسب‌ها: وظایف مشاور بازاریابی, مشاوره بازاریابی, مشاور بازاریابی
[ شنبه چهارم شهریور 1391 ] [ 8:52 ] [ مشاور بازاریابی ]

بدن ما برای سلامتی نیاز به مراقبت دارد و کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند دائما تحت نظر پزشک هستند. نظارت و تحت کنترل بودن یک پزشک موقعی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که بدن دچار یک شک یا اضافه کم شدن یک عامل دیگر یا نفوذ یک ویروس و ... می شود. شرکت ها و سازمان ها هم مانند بدن انسان دارای سیستم های مختلفی هستند که نیاز به مراقبت کنترل و سازماندهی می باشند همانطور که پزشکان برای حفظ سلامتی خود آزمایش هایی را به طور سالیانه یا ماهیانه از فشار خون تا سلامتی تمامی غدد ضروری می دانند. سازمان نیز هرازگاهی نیاز به دکتر و آزمایش یا معاینه دارد و برای اینکه یک شرکت و سازمان سلامتی آن ادامه پیدا کرده و به روز باشد نیاز به معاینه و تحت کنترل بودن یک دکتر دارد و از آنجا که واحد های فروش و بازاریابی قلب تپنده هر شرکت وسازمان می باشند این مساله در این واحد بسیار حائز اهمیت است و وای به روزی که این واحد یعنی قلب سازمان یا شرکت دچار بیماری شده باشد

چون رگ های حیاتی هر شرکت و سازمان از واحد فروش، بازاریابی و تبلیغات می گذرد این واحد باید پزشکانی متخصص با تجربه و متعهد داشته باشد. پزشک بازاریابی باید هم دارای تحصیلات هم دارای تجربه کافی باشد پزشک و دکتر بازاریابی و فروش باید طعم بازاریابی را چشیده و خاک بازار را خورده و دانش کافی برای این کار داشته باشد با انجمن ها و گروه های بین المللی دائما در ارتباط بوده و بتواند به روزترین روش های معاینه و پزشکی بازاریابی را مطالعه و اجرا نماید

با مدیر عامل یک شرکت که برای معاینه واحد فروش و بازاریابی شرکت خود و برای پیشبرد فروش محصولات و خدمات خود به ما مراجعه کرده بود صحبت می کردیم و سعی می کردیم تا ایشان را متقاعد کنیم که چرا حق ویزیت تیم پزشکی بازاریابی و فروش ما بالا می باشد تنها چیزی که توانست ایشان را متقاعد کند همین مساله بود که ایشان قبلا دچار یک سکته شده بود به ایشان گفتم برای سلامتی قلب خود ماهیانه چقدر هزینه می کنید گفت به طور متوسط ماهیانه X ریال گفتم تمام این مبلغ را جمع کن برای یک سال حاضر نیستی برای سلامتی قلب سازمان و شرکت خود خرج کنی تا همیشه تحت کنترل یک دکتر بازاریابی و فروش باشد که معاینه کرده نیروها را آموزش دهد انگیزه بخشی داشته باشد مشکلات و عارضه ها و بیماری های واحد بازاریابی و فروش شما را شناسایی کرده و رفع نماید...

تمامی اینها بهانه ای شد تا از کتاب جدید خود صحبت کنم کتابی که یک سال است در حال تالیف گردآوری و ترجمه هستم (  بیماری های بازاریابی فروش و تبلیغات و راههای درمان آن) کتابی که به نوعی معاینه واحد بازاریابی و فروش است



ادامه مطلب
برچسب‌ها: مشاور بازاریابی, مشاوره بازاریابی, مشاور تبلیغات, مشاور بازاریابی و تبلیغات, مشاور بازاریابی و فروش, تکنیک های مشاوره بازاریابی, روش های مشاوره بازاریابی, اهمیت و ضرورت مشاوره بازاریابی, آکادمی مشاوره
۲۶ شهریور ۹۱ ، ۱۲:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور بازاریابی و فروش دکتر علی خویه khooyeh.ir

دپارتمان و کلینیک مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات

کتاب مدیریت برند تاکتیک ها تکنیک ها وسبک های برندسازی و مهندسی برند تالیف و ترجمه علی خویه و فهیمه احمدی . این کتاب توسط انتشارات ایده تا چند وقت دیگر به بازار عرضه خواهد شد
[ ] [ ] [ www.khooyeh.com تحقیق.آموزش.اجرا.مشاوره ]
کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان فروش و مهندسی فروش به چاپ دوم رسید
بسیار جای شکر و خوشحالی است که کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان فروش و مهندسی فروش به چاپ دوم رسید این کتاب توسط بسیاری از اساتید و همکاران گرامی و عزیز به عنوان منبع درسی در بسیاری از دانشگاه ها معرفی شده است جا دارد از تک تک اساتید گرانقدری که این کتاب را به عنوان منبع درسی مورد استفاده قرار می دهند تشکر کرده و امیدوارم انتقادات و پیشنهادات خود را برای هر چه بهتر شدن این کتاب ارسال نمایند درضمن این کتاب به عنوان آزمون ورودی و استخدام در شرکت های بزرگ برای فروشندگان و بازاریابان استفاده می شود و شرکت های بسیاری نیز از این کتاب به عنوان منبع معتبر و کاربردی استفاده می کنند که از نظرها و توجهی خاصی که به این کتاب دارند تشکر می نمایم امیدوارم در چاپ های بعدی بتوان بر مطالب محتوایی اجرایی کاربردی آن بیفزایم حتی فروشگاه های بسیاری در سطح کشور برای چیدمان فروشگاه قفسه بندی سطر بندی دکوراسیون سردرب برندسازی فروشگاهی معماری فروشگاه هویت فروشگاه چیدمان عوامل فروش و پیشبرد فروش از این کتاب استفاده می کنند که جای تشکر و شکر دارد.

برچسب‌ها: مشاور مدیریت برند و برندسازی, علی خوبه
[ شنبه بیست و پنجم شهریور 1391 ] [ 19:2 ] [ مشاور بازاریابی ]
میزان موفقیت در رسیدن به اهداف سازمانی در ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد کمی و کیفی نیروهای انسانی مشغول بکار در سازمانهاست .بنابراین ارزشیابی کارکنان و عملکرد آنها در مدیریت اهداف و منابع انسانی، از جایگاه مهمی برخوردار است. دردنیای پرتحول امروزی که در آن سازمانها با قدرت هرچه تمامتر به رقابت مش
برچسب‌ها: کلینیک بازاریابی, کلینیک کمپین تبلیغات, آکادمی تبلیغات ایران, آکادمی بازاریابی ایران, کلینیک مشاوره بازاریابی و تبلیغات ایران, تبلیغات پارتیزانی, تبلیغات چریکی, تبلیغات بی هزینه, تبلیغات کم هزینه, مرک
ادامه مطلب
[ شنبه بیست و پنجم شهریور 1391 ] [ 18:53 ] [ مشاور بازاریابی ]

کمیته بازاریابی و فروش

مقدمه

سرعت تغییرات ایجاد شده در محیط کسب و کار و رقابت رو به تشدید ایجاد شده اقتضاء می کند که طرحی نو در تعاملات فی مابین بین تمامی اعضای فروش و بازاریابی به اجرا درآید بر همین اساس یکی از اصلی ترین ملاحظات ت
برچسب‌ها: علی خوبه, تبلیغات خلاق, بازارسازی خلاق, کتاب های علی خویه, برندسازی خلاق, مشاور بازاریابی, مشاور تبلیغات, مشاور بازاریابی و تبلیغات, مدرسه بازاریابی ایران, مدرسه فروش ایران, مدرسه تبلیغات ایران
ادامه مطلب
[ شنبه بیست و پنجم شهریور 1391 ] [ 18:51 ] [ مشاور بازاریابی ]
مشاور بازاریابی خلاق تبلیغات خلاق
ادامه مطلب
۲۶ شهریور ۹۱ ، ۱۲:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور بازاریابی و فروش دکتر علی خویه khooyeh.ir

دپارتمان و کلینیک مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات

دپارتمان و کلینیک مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات

منشور مدیریت ایران، مهندس علی خویه

www.alikhooyeh.blogfa.com

www.khooyeh.com

http://marketingconsulting.persianblog.ir/

http://marketingconsulting.blogfa.com/

در طول سال‌های گذشته همواره ارزش مشاورین مدیریت بازاریابی به دلیل بدیهی فرض کردن علت وجودی آن‌ها دست کم گرفته شده است؛ اما مشاوره مدیریت بازاریابی پدیده‌ای فوق‌العاده و به‌راستی منحصربه‌فرد است. برای مشاوره مدیریت بازاریابی هیچ نمونه قبلی یا مشابهی وجود ندارد. مشاوره مدیریت بازاریابی تنها بخش عمده‌ای از فعالیت‌های انجام شده برای به‌کارگیری علم مدیریت بازاریابی در عمل را در بر نمی‌گیرد؛ بلکه مشاورین مدیریت بازاریابی علاوه بر آن، در مرکز میدان توسعه نظریه‌ها، روش‌ها و حرفه مدیریت بازاریابی قرار دارند  .

با این حال «مدیریت بازاریابی» ذاتا یک موضوع «کاربردی» است؛ همان‌طور که حقوق و پزشکی این چنین هستند. در مورد هر موضوع کاربردی، افرادی که آن موضوع را به عنوان حرفه خود دنبال می‌کنند بیش‌تر از پژوهش‌گران و دانشگاهیان در توسعه روش‌ها، ترکیب تجارب گذشته در قالب مفاهیم قابل آزمایش و تدوین نظریه‌های جدید، یافتن و آزمودن دانش‌های جدید و تدریس و تهیه مثال‌های روشن برای آن نظریه‌ها و مفاهیم سهیم هستند. این افراد حرفه‌ای موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود را رهبری می‌کنند و همین افراد هستند که در مورد پیشرفت قابلیت‌های عملی آن حرفه و همچنین ملاحظات اخلاقی مرتبط با آن مسئولیت دارند.

مشاور مدیریت بازاریابی یک فرد حرفه‌ای است و از این دیدگاه تفاوتی با دیگر افراد اجرایی ندارد. اما برخلاف افراد اجرایی فعال در سازمان‌ها، مشاور دارای بینش است. مشاور بیماران و موارد
ادامه مطلب...
۲۶ شهریور ۹۱ ، ۱۲:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور بازاریابی و فروش دکتر علی خویه khooyeh.ir